۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
بررسی وضعیت بنیادی و تکنیکال نماد ذوب؛ رشد آهسته و پیوسته
بازار گزارش می دهد؛

بررسی وضعیت بنیادی و تکنیکال نماد ذوب؛ رشد آهسته و پیوسته

ذوب الگوی خوبی برای صعود ساخته است.

بازار، گروه بورس؛ فولاد جز مهم ترین و با ارزش ترین مواد جهان به شمار می آید و اهمیت این محصول به قدری است که بانک جهانی نیز فولاد را در نموارد رشد اقتصادی قرار داده.دی ماه ۱۳۵۰ بود که ذوب آهن توانست با انعقاد قرادادی به صنعت فولاد دست پیدا کند.در حال حاضر شرکت ذوب روی اصفهان جز بزرگترین شرکت فولاد در ایران است و ظرفیتی حدود ۸.۲ میلیون تن را داراست.

همچنین محصولات این کارخانه به بیش از ۲۳ کشور اروپایی، آسیایی و آفریقایی صادر می شود و در بازار داخلی برای ساخت پروژه های بزرگی مانند نیروگاه های هسته ای کاربرد دارد.مهم ترین موضوع فعالیت این شرکت انجام عملیات های ریخته گری و نورد فلزات آهنی و فولادهای آلیاژی برای تولید انواع مقاطع هندسی و تولید لوازم یدکی برای توسعه، بهره برداری، تعمیر و نگهداری اداره و تاسیسات و تجهیزات مربوطه و صنایع وابسته است.

وضعیت بنیادی نماد ذوب
شرکت ذوب آهن اصفهان قصد افزایش سرمایه ای سنگین و حدود ۶۳۳ درصدی را دارد و این افزایش سرمایه پس از تعیین و تکلیف سند ۱۵ هزار هکتاری زمین انجام خواهد شد.حقوقی ها و بازارگردان ها نیز  با ایجاد هیجانات و واکنش های منفی سعی در خسته کردن سهامدارن برای سبک تر شدن و افزایش قیمت سهام دارند.

در صورت مالی های گذشته این شرکت روند صعودی و ادامه داری وجود داشت اما؛ شیوع ویروس کرونا و افزایش تورم بر روی میزان تولید و فروش این شرکت تاثیر گذاشت و میزان سوددهی این ذوب در سال ۹۸ با کاهش ۱۶ درصدی روبه رو شد و پیش بینی می شود و این کاهش سود در ماه های آینده نیز ادامه دار باشد.

بررسی های اجمالی میزان تولید و فروش شرکت ذوب آهن اصفهان نشان می دهد که شرکت در سال ۹۹ و ۹۸ با کاهش میزان تولید مواجه بوده و کووید-۱۹ و تحریم ها این کاهش را تسری بخشیده است.گفتنی است که تورم باعث کاهش تولیدات و میزان سوددهی ذوب شده است.

سال ۹۷ بود که میزان فروش "شمش کالایی"  شرکت رکورد شکن شد اما؛ سال ۹۹ زمانی برای جبران این رکورد بود و میزان فروش این محصول در مقایسه با سال مذکور میزان قابل توجهی کاهش یافت.در ترکیب معاملات اخیر ذوب حقیقی ها میزان قابل توجهی کاهش یافته اند و تنها سهامدار ۵ درصدی هستند و حقوقی ها ۹۵ درصد حجم خرید را به خود اختصاص داده اند.

طی روزهای اخیر میزان خرید حقوقی ها به ۵۲ رسیده و میزان فروش تنها ۴۸ درصدبوده است همچنین ۳۰ درصد از حقیقی ها خریدار بوده اند و ۷۰ درصد آنها اغلب فروشنده سهام.در نمودار قیمتی ذوب می توان دریافت که این سهم روز به روز گران تر می شود و می توان گفت عامل اصلی این گرانی هیجانات عمده حقوقی ها و همچنین افزایش سرمایه جدید شرکت است.

وضعیت تکنیکال نماد ذوب 

ذوب در تایم فریم روزانه به یک مقاومت در ناحیه ۹۲۸ تومان برخورد کرده که امروز هم با وجود پیش روی در معاملات ابتدای صبح باز هم نتوانست از این ناحیه عبور کند و نسبت به این مقاومت تاریخی مقاومت نشان داد، ذوب هدف ۱۲۰۰ تومانی را در کوتاه مدت و اهداف ۱۶۰۰ و ۲۲۰۰ تومان در میان مدت و بلند مدت نشانه گرفته است، این سهم نسبت به ارزش خود بسیار ارزان قیمت بوده و توانایی خلق شگفتی مانند نماد فملی و سود زیاد در کوتاه مدت را داراست.

کد خبر: ۲۹٬۳۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha