۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
طرح جامع تامین آب شرب اردبیل تدوین و تصویب شد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل:

طرح جامع تامین آب شرب اردبیل تدوین و تصویب شد

اردبیل - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: طرح جامع تامین آب شرب استان در افق سال ۱۴۲۵ مطالعه، تدوین و مصوب شده است.

به گزارش بازار، عباس جنگی مرنی صبح یکشنبه در نشست مشترک با اعضای شورای عالی اردبیل در محل آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به ضرورت فرهنگسازی در مصرف آب و توجه به الزامات توسعه پایدار با رویکرد تعدیل مسائل مربوط آب و حفظ و صیانت از منابع آب سطحی و زیرزمینی اظهار کرد: با پرهیز از اقدامات مقطعی، ضرورت دارد مردم را نسبت به اقدامات خوب و اثربخش وزارت نیرو و شرکت آب منطقه ای اردبیل و برنامه های حوزه آب در استان اردبیل بیشتر آشنا کنیم.

وی افزود: مردم به مفهوم و اهمیت منابع آب و سقاییت در آب اعتقاد دارند و همواره سعی کردند با همیاری و تعاون، مدیریت آب محدوده مربوط به خود را انجام دهند.

پیش‌بینی منابع مورد نیاز برای تامین آب شرب
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: شورای عالی استان به عنوان نهاد مردمی می‌تواند اتاق فکری برای تولید ایده خلاقانه برای مدیریت آب استان و مرکز تعامل و گفتگوی واقعی در رفع مسائل حوزه آب باشد.

جنگی مرنی افزود: سند نیاز آب شرب استان اردبیل و تامین آن در افق سال ۱۴۲۵ تهیه و تصویب شده است و مبنای عمل در استان است و در این سند جامع، سعی شده است منابع مورد نیاز برای تامین آب شرب در شهرها و روستاهای مختلف پیش‌بینی شود تا در سال‌های آینده به دور از کارهای سلیقه‌ای بر همین اساس تامین منابع آب انجام شود.

وی به برنامه آتی برای علاج‌بخشی و لایروبی سد انحرافی میل و مغان و ساماندهی رودخانه های ارس و بالهارود اشاره کرد و افزود: در سال آبی جاری تاکنون، تامین آب آبیاری در شبکه آبیاری و زهکشی انجام شده و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

تامین ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های شمال، مرکز و جنوب اردبیل
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: این شرکت برای همکاری با شهرداری گرمی برای توسعه گردشگری در سد گیلارلو آمادگی دارد و با احداث تصفیه‌خانه سد تازه کند، آب شرب مراکز جمعیتی هدف در پایاب آن تامین خواهد شد تا بخشی از مشکلات تامین آب در شهرستان گرمی مرتفع شود.

جنگی مرنی از پیگیری لازم برای تامین اعتبار مالی برای احداث و تکمیل طرحهای آب استان خبر داد و گفت: تمامی راهها برای تامین مالی طرحهای آب در دست پیگیری و اقدام است و بیش از سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار از طریق فاینانس داخلی برای طرح های شمال، مرکز و جنوب استان تامین می شود.

وی از جدیت و تلاش شرکت آب منطقه ای اردبیل برای اجرای طرح های آبرسانی شرب به شهرهای خلخال، اردبیل، مشکین شهر و نمین و عنبران و روستاهای اطراف آن ها خبر داد و افزود: تا اواخر امسال با تکمیل مراحل مختلف طرح آب رسانی خلخال اعم از خطوط انتقال، آبرسانی و تصفیه‌خانه، آب شرب و بهداشتی خلخال از طریق سد بفراجرد تامین خواهد شد.

مجوز ساخت و ساز غیرقانونی در بستر و حریم رودخانه ها داده نمی‌شود
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای با بیان اینکه مجوز ساخت و ساز غیرقانونی در بستر و حریم رودخانه ها داده نمی‌شود، گفت: با توجه به وقوع حوادث ناگوار سیل در برخی از استان‌ها با حساسیت این موضوع مورد رصد قرار می‌گیرد و به هیچ وجه در حریم و بستر رودخانه اجازه دایر کردن تاسیسات و یا ساخت و ساز غیر قانونی داده نمی‌شود و این موارد از طریق گروه های گشت و بازرسی در سطح استان کنترل و پایش می شود.

جنگی مرنی اعلام کرد: با پیگیری‌هایی که انجام دادیم برای اولین بار پروژه های آبرسانی شهرهای مشگین‌شهر و اردبیل را نیز مانند نمین و عنبران در ردیف طرح شهرهای دارای تنش آبی قرار داده ایم تا از منابع مالی این طرح برای تکمیل پروژه های اضطراری استفاده کنیم.

وی به آغاز عملیات اجرایی یکی از بزرگترین طرح های آبی در استان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح شبکه آبیاری پایاب سد گیوی از طریق تامین اعتبار مالی از طریق روش فاینانس داخلی با بیش از دو هزار میلیارد ریال اعتبار مالی در شهرستان کوثر شروع شده و از همین روش مالی، تامین اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریالی برای تکمیل شبکه آبیاری سبلان در شهرستان مشکین شهر و یک هزار میلیارد ریال برای سد عمارت در شهرستان گرمی نیز در دست اقدام است.

کد خبر: ۲۹٬۲۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha