۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
جهش صادراتی البرز با تمرکز بر صادرات محصولات تولیدی
رییس اتاق بازرگانی البرز:

جهش صادراتی البرز با تمرکز بر صادرات محصولات تولیدی

کرج- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز تمرکز بر صادرات محصولات تولیدی استان و حضور فعال در بازارهای بین الملی را حرکتی در مسیر جهش صادراتی و افزایش کمی و کیفی کالاهای تولیدی البرز عنوان کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، پرهام رضایی در بازدید از منطقه ویژه پیام و جلسه با مسئولان شرکت خدمات هوایی با اشاره به نزدیکی منطقه ویژه پیام با پایتخت گفت: با توجه به فعالیت سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی مستقر در استان البرز، می توان از ظرفیت های منطقه پیام، استفاده بیشتری کرد.

رضایی افزود: تمرکز بر صادرات و توسعه بازار بین المللی محصولات تولیدی استان البرز، یکی از مهم ترین برنامه های اتاق البرز است، زیرا با توجه به کوچک شدن بازار مصرف استانی و ملی، از طریق جهش صادراتی می توان ظرفیت های تولیدی استان را به طور کامل شکوفا کرد.

رییس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به جایگاه اتاق های بازرگانی به عنوان مشاور قوای سه گانه گفت: می کوشیم تا از طریق همفکری موثر اعضا در قالب تشکل ها، کمیسیون های تخصصی، کارگروه ها و …، برای رفع مشکلات فضای کسب و کار، بهترین راه حل ها را به دستگاه های اجرایی استان ارائه کنیم.

رضایی ادامه داد: تشویق سرمایه گذاران داخی و خارجی به فعالیت های مشترک، می تواند افزایش پروژه های تولیدی موفق در استان را به همراه داشته باشد و اتاق بازرگانی البرز با حمایت از سرمایه گذاری، از تمام ظرفیت های خود بهره خواهد گرفت.

وی همچنین با تاکید بر نقش صنعت نمایشگاهی در رشد صنعتی و تسهیل فرایندهای تجاری گفت: قصد داریم مطابق برنامه ریزی صورت گرفته، فاز نخست نمایشگاه بین المللی البرز را تا پایان سال جاری، با  چهار هزار متر فضای سرپوشیده احداث کنیم و امیدواریم دستگاه های اجرایی مرتبط، پشتیبانی لازم را از این اقدام به عمل آورند. به ویژه از مسئولان اداره کل راه و شهرسازی انتظار داریم مسایل مربوط به اسناد مالکیت زمین و رضایت معارض ها را زودتر به نتیجه برسانند.

رفع مشکل زمین نمایشگاه بین المللی البرز
مسعود قاسمی دبیر اتاق البرز نیز در این دیدار با اشاره به مشکلاتی که در زمینه اسناد زمین نمایشگاه بین المللی البرز وجود دارد، خواهان همکاری شرکت خدمات هوایی پیام در این زمینه شد. بر این اساس مقرر شد موضوع از طریق تعامل مثبت طرفین، حل و فصل شود.

وی با اشاره به این که بخش مهی از صادرات محصولات تولیدی البرز از طریق گمرکات فرودگاه امام و شهید رجایی بندرعباس صادر می شود، اظهار امیدواری کرد که با تعامل اتاق و فرودگاه پیام، شاهد تسهیل و افزایش صادرات محصولات البرز از طریق فرودگاه خود استان باشیم.

گفتنی است مسوولان اتاق البرز بر اساس هماهنگی های صورت گرفته با اتاق ایران، آمادگی خود را برای ثبت تشکل تخصصی صنایع آی.تی استان با مشارکت همه فعالان این بخش از جمله صنایع مستقر در منطقه ویژه پیام اعلام کردند.

کد خبر: ۲۹٬۲۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha