۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
ساخت و نصب تاج مشعل سکوی AB مجتمع دریایی ابوذر در جزیره خارگ
رئیس فلات قاره منطقه منطقه خارگ خبر داد

ساخت و نصب تاج مشعل سکوی AB مجتمع دریایی ابوذر در جزیره خارگ

بوشهر- رجب‌خانی، رئیس فلات قاره منطقه منطقه خارگ از ساخت و نصب تاج مشعل سکوی AB مجتمع دریایی ابوذر در جزیره خارگ خبر داد.

عباس رجب‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با توجه به پوسیدگی و تخریب شدید تاج قدیمی مشعل سکوی AB و خطر سقوط آن و زمانبر بودن سفارش خرید، پیشنهاد طراحی و ساخت تاج جدید مشعل از سوی واحد تعمیرات و نوسازی منطقه خارگ ارائه شد.

استفاده از توان داخلی
وی افزود: با توجه به توانمندی های منطقه و به منظور اتکاء و استفاده از توان بالقوه نیروها و پتانسیل موجود در نفت فلات قاره منطقه خارگ، و پشتیبانی روسای عملیات تولید این منطقه، برنامه ساخت تاج جدید مشعل سکوی AB مجتمع دریایی ابوذر در دستورکار واحد نوسازی و تعمیرات منطقه خارگ قرار گرفت.

رئیس فلات قاره منطقه منطقه خارگ تصریح کرد:پس از تهیه نقشه مورد نیاز و با استفاده از کالا و اقلام موجود در منطقه، ساخت تاج مذکور در مدت زمان کمتر از یک هفته با رعایت تمامی اصول فنی و مهندسی و نظارت های تخصصی واحدهای ذیربط با دقت و موفقیت کامل انجام شد که پس از انتقال آن به سکو، عملیات  تعویض تیپ قدیمی و جایگزینی تاج آغاز بکار کرد.

برچیدن تاج قدیمی و نصب تاج جدید
رجب خانی گفت: کار برچیدن تاج قدیمی و نصب تاج جدید با همکاری شناور جرثقیل دار ماکان و با تلاش پرسنل سخت کوش و دریادل مجتمع دریایی ابوذر با موفقیت به پایان رسید و  مشعل جدید سکوی AB  ابوذر پس از ۱۱ ساعت تلاش مداوم مجدد در سرویس قرار گرفت.

رجب خانی خاطر نشان کرد: یک بار دیگر همکاری و تلاش گروهی پرسنل زحمتکش تعمیرات خشکی و پرسنل دریا علاوه بر صرفه جویی اقتصادی باعث همدلی وبوجود آمدن حس سربلندی و شادی همکاران شد.

صرفه‌جویی اقتصادی
وی افزود: هزینه ساخت و متریال استفاده شده در تاج جدید مشعل که تماما از موجودی کالای منطقه عملیاتی خارگ استفاده شد کمتر از ۴۰ میلیون تومان است و این درحالی است که هزینه خرید تاج فلر مشابه، بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

رئیس منطقه شرکت نفت فلات قاره خارگ گفت: این حرکت جهادی و ثمر بخش علاوه بر صرفه جویی اقتصادی قابل توجه ؛ ایمنی و تداوم تولید پایدار را از میدان ابوذر به عنوان بزرگ ترین میدان تولیدی شرکت نفت فلات قاره ایران در گستره خلیج فارس تضمین کرد و توانمندی نیروهای ارزشمند و دلسوز منطقه را به نمایش گذاشت.
 

کد خبر: ۲۹٬۱۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha