۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
پرداخت بسته حمایتی و بیمه بیکاری به فعالان گردشگری قم بررسی می‌شود
معاون استاندار قم:

پرداخت بسته حمایتی و بیمه بیکاری به فعالان گردشگری قم بررسی می‌شود

قم - غضنفری، معاون هاهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: پرداخت بیمه بیکاری و بسته حمایتی به فعالان بخش گردشگری قم پیشنهاد شده و هفته آینده بررسی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار، مهرداد غضنفری ظهر پنج شنبه پس از جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به آسیب و بیکار شدن فعالان گردشگری به دلیل بحران کرونا، بیان کرد: در این نشست عمده بحثی که شد در ارتباط  با موضوع گردشگری استان قم بود این بخش با بحران کرونا با زیان و آسیب جدی روبرو شد و بسیاری از فعالان این حوزه در مجتمع‌های گردشگری و مراکز اقامتی کار خود را از دست داده و بیکار شدند.

به گفته وی، رویکرد استان هم رویکرد گردشگری محور است با توجه به این قم یک شهر زیارتی است گردشگران زیادی از این شهر بازدید می‌کنند اما در جریان بحران کرونا بخش گردشگری قم صدمه دید و واحدهای اقامتی و مجتمع‌های گردشگری هم آسیب دیدند.

معاون استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: بسیاری از کارگران، کارکنان و فعالان گردشگری با بحران کرونا کار خود را از دست دادند و در این جلسه مشکلات دستگاه‌های اجرایی، شهرداری و تأمین اجتماعی در ارتباط با گردشگری مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: قرار شد گزارشی از نحوه پرداخت بیمه بیکاری و بسته حمایتی برای فعالان گردشگری که در بحران کرونا بیکار و یا آسیب دیده‌اند تهیه و هفته آینده درباره ساز و کار نحوه پرداخت پیگیری و بررسی لازم صورت گیرد.

به گفته غضنفری، در این جلسه به دستگاه‌های خدماتی هم ابلاغ شد که حق صدور هیچ فعالیتی برای مجتمع‌های گردشگری و واحدهای اقامتی و پذیرایی بدون مصوبه ستاد پیشگیری از کرونا استان ندارند.

گفتنی است، یک هزار و 200 نفر در بخش گردشگری قم در 46 واحد گردشگری قم بر اثر بحران کرونا بیکار و به آن‌ها آسیب وارد شده است.

کد خبر: ۲۸٬۹۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha