۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
 قوانین مصوب مجلس در راستای حمایت و تقویت شرکت های صنعتی باشد
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی کشور:

قوانین مصوب مجلس در راستای حمایت و تقویت شرکت های صنعتی باشد

اراک- مصاحب، معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی کشور گفت: با توجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد درآمد مالیاتی دولت از حوزه تولید است از این رو انتظار می رود که قوانین مصوب در مجلس، در راستای حمایت و تقویت شرکت های صنعتی و خدمات رسان باشد.

اصغر مصاحب در حاشیه سفر به استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: اتاق بازرگانی به عنوان یک مجموعه بزرگ اقتصادی و توسعه ای در سطح کلان کشور و به تبع آن در استان، در حوزه تولید و تجارت اقدامات موثری انجام داده که جای تقدیر دارد.

 معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی کشور گفت: رشد اقتصادی کشور در گرو افزایش تولید است و باید این مهم را به عنوان یک اصل علمی پذیرفت و به واسطه تعامل و انسجام میان دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی آن را تحقق بخشید.

وی با بیان اینکه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی نیز همواره همپای بخش تولید قرار دارد، افزود: این شورا به واسطه جایگاهی که دارد می تواند مسائل حوزه صنعت و اقتصاد را با دقت نظر و سرعت بیشتری پیش ببرد و مباحث مالیاتی صاحبان صنایع را رفع کند.

بسیاری از مسائل و مباحث تولید را می توان در حوزه صادرات به سرانجام رساند که در این راستا با همکاری سازمان توسعه تجارت نیز پیش نویسی تهیه شده و با نماینده وزیر پیگیر این مهم هستیم

۷۰ درصد درآمد مالیاتی دولت از حوزه تولید است
مصاحب تاکید کرد: با توجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد درآمد مالیاتی دولت از حوزه تولید است از این رو انتظار می رود که قوانین مصوب در مجلس، در راستای حمایت و تقویت شرکت های صنعتی و خدمات رسان باشد.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی کشور با اشاره به اینکه نوع نگرش به مقوله جهش تولید با مورد توجه ویژه قرار گیرد، گفت: انتظار می رود که مجموعه تشکل ها و شورای گفت و گو در این مبحث نیز مثل همیشه کنار ما باشند و با تعامل و همدلی گام های موثری در راستای رفع  مشکلات حوزه اقتصادی برداریم.

 معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی کشور عنوان داشت: بسیاری از مسائل و مباحث تولید را می توان در حوزه صادرات به سرانجام رساند که در این راستا با همکاری سازمان توسعه تجارت نیز پیش نویسی تهیه شده و با نماینده وزیر پیگیر این مهم هستیم و همچنین پیگیر لایحه حمایت از شرکت شهرک های صنعتی هستم و وزیر اقتصاد و رئیس سازمان توسعه تجارت کشور را نیز به طور حتم در این خصوص مساعدت لازم را خواهد داشت چرا که اگر به تولید کننده هویت ندهیم، نمی توانند اعتماد کنند که در بخش تولید سرمایه گذاری کنند.

وی افزود: نوع نگرش استاندار مرکزی به بخش تولید مثبت و حمایتی است که جای تقدیر دارد و اتاق بازرگانی باید از این فرصت بیشترین بهره گیری را داشته باشد.

مصاحب توجه به تشکلها را سیاست گذارانه عنوان کرد و گفت: پارلمان بخش خصوصی و تشکل های حوزه تولید و تجارت خواسته های خود را بیان کنند تا مسئولان صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی نیز همسو در این مسیر گام بردارند چرا که پرسنل صنایع کوچک خود را از جنس تولید و خدمتگزار حوزه تولید می دانند و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

مصاحب با اشاره به اینکه در وزارتخانه، این سازمان متولی صنایع کوچک در سطح کشور است، گفت: در  این سازمان دو رویکرد مترقی وجود دارد که رویکرد نخست آنکه مدل های بین المللی را پیاده می کند و تنها خوشه های صنعتی را مدنظر قرار ندارد و به کسب و کارهای کلان نیز توجه ویژه دارد و رویکرد دوم به عنوان بزرگ ترین مزیت، دولت هم بعد حمایتی دارد و تمام فعالیت ها معطوف به دولت است. رهبر معظم انقلاب به حوزه تولید و اشتغال نیز توجه ویژه ای دارند که می طلبد در راستای جهش تولید در کشور به واسطه تعامل و انسجام میان بخش دولت و خصوصی گام های موثری برداشت.

کد خبر: ۲۸٬۸۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha