۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۹
صنعت تشنه نیروی متخصص است| نیاز کشور به دانشگاه نسل چهارم
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر:

صنعت تشنه نیروی متخصص است| نیاز کشور به دانشگاه نسل چهارم

اصفهان - حیدری؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر گفت:در حقیقت صنعت تشنه نیروی متخصص است و ما باید با اجرای طرح پویش در دانشگاه ها به این نیاز پاسخ دهیم.

علی حیدری در گفت و گو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه باید به سمت دانشگاه نسل چهارم حرکت کنیم، اظهار کرد: در دانشگاه نسل اول موضوع آموزش، در دانشگاه نسل دوم آموزش و پژوهش و در دانشگاه نسل سوم موضوع کارآفرینی مطرح می شود این در حالی است که در سطحی بالاتر، دانشگاه نسل چهارم بر مسائل اجتماعی و منطقه‌ ای متمرکز می شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه نسل سوم کارآفرین است، افزود: تولید نیروی کارآفرین مشکلی از ایران اسلامی حل نمی کند بلکه در حقیقت به دلیل امکان مهاجرت دانشجو، کمک به رفع مشکلات کشورهای دیگر است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر با بیان ما نیاز به کارآفرینی داریم که مشکل منطقه و کشور ما را رفع کند که این کار دانشگاه نسل چهارم است، تاکید کرد: در حقیقت در دانشگاه نسل چهارم به دنبال دستیابی به اهداف آموزشی، پژوهشی و کارآفرینانه هستیم که مسئولیت اجتماعی و منطقه‌ای را نیز شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر در حال گذار از دانشگاه نسل سه به دانشگاه نسل چهارم است، بیان کرد: در همین راستا، سیاست ما این است که در دانشگاه دانایی دانشجو را به فردی توانا تبدیل کنیم چراکه نیاز به دانایی و توانایی اجتماعی در کنار یکدیگر محسوس است تا از طریق رابطه با صنعت و تعریف مدل‌ های رفتاری جدید و برنام های متنوع، با تربیت نیروی متخصص و متعهد گام‌ های اساسی در رفع این چالش‌ ها بردارد.

دانشگاه نسل چهارم ارتباط تنگاتنگ و عمیقی با جامعه دارد

حیدری با تاکید بر اینکه در دانشگاه نسل چهار باید ارتباط تنگاتنگ و عمیقی میان جامعه باشد، گفت: در دانشگاه نسل چهار باید از ابتدا تربیت و آموزش دانشجو به درستی شکل بگیرد و در این راستا چهار گام آموزش‌های تخصصی پایه پایه، کاربینی در راستای آموزش مهارت ها، برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه آموزش و پژوهش باید منطبق با نیاز جامعه باشد، ادامه داد: گام سوم آموزش های مهارتی، کاربردی و حرفه ای در یک محیط کار تخصصی است و در گام آخر دانشجو باید با محیط کار واقعی و حرفه ای درگیر شود که این کار با همکاری نهادهای مرتبط ممکن می شود.

طرح پویش، جوابی به نیاز صنعت به نیروی متخصص

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر با بیان اینکه اجرای طرح پویش به رفع این مشکل کمک می کند، بیان کرد: ما هر ترم نمایشگاه پویش داریم که با حضور شرکت‌ های مختلف برگزار می شود؛ در حقیقت صنعت تشنه نیروی متخصص است و با طرح پویش باید به این نیاز پاسخ دهیم.

وی ادامه داد: دانشجو در بنگاه اقتصادی شرکت پس از توافق اولیه و بورس شدن توسط آن شرکت پذیرش می شود؛ بدین ترتیب هم تخصص، مهارت و اعتماد به نفع دانشجو افزایش پیدا می کند و هم مشکل نیروی کار متخصص رفع می شود.

کد خبر: ۲۸۷٬۹۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha