۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
نقشۀ راه یزد برای تحقق جهش تولید منتشر شد/ تولید دانش اولویت دارالعلم
از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد

نقشۀ راه یزد برای تحقق جهش تولید منتشر شد/ تولید دانش اولویت دارالعلم

یزد- سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد اینفوگرافیک نقشه راه استان در راستای تحقق جهش تولید را بر اساس چهار راهبرد اقتصادی منتشر کرد.

به گزارش بازار، نقشه راه استان یزد که نیمه تیر ماه در سایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قرار گرفت بر چهار اولویت اقتصادی سند توسعه کشور و سند آمایش استان اشاره دارد.

طبق این نقشه، استان یزد در سال ۹۹ باید به مرکز اصلی تولید علم و اقتصاد دانش‌بنیان در مرکز کشور نزدیک و نیز به کانون اصلی ترانزیت و بارانداز ملی در مرکز کشور تبدیل شود.

ارتقای تولیدات صنعتی، معدنی و گلخانه‌ای پیشرفته و توسعه گردشگری تاریخی، فرهنگی، طبیعی و سلامت دو اولویت آمایشی استان است که در این نقشه به آن توجه شده است.

در این اینفوگرافیک از اقدامات و طرح‌های عملیاتی برای رسیدن به جهش در تولید، به حمایت از تولید و تداوم آن با بهره‌گیری از توان و ظرفیت بخش خصوصی و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان اشاره شده است.

برندسازی، بازاریابی و توسعه صادرات محصولات تولیدی، توسعه و تکمیل زنجیره تولید در بخش‌های عمده و مزیت‌دار اقتصادی استان، توسعه کانون‌های تولیدی و کسب و کارهای مشاغل خرد و خانگی و تسهیل در صدور مجوزها و بهبود فضای کسب و کار از دیگر اقداماتی است که در این اینفوگرافیک برشمرده شده است.

طبق مطالعه سند ششم توسعه از سوی خبرنگار بازار، دولت طرح‌های مرتبط با موضوعات سند توسعه و همچنین مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی را در بودجه سالانه اعمال می‌کند و اولویت‌های نقشه راه استان یزد نیز بر اساس موضوعات محوری برنامه ششم توسعه که در بند «پ» ماده دو قانون برنامه پنج ساله اشاره شده است، می‌باشد.

همچنین بررسی بازار حاکی از این است که این نقشه راه بر اساس مطالعات انجام شده بر روی سند ششم توسعه، سند آمایش استان یزد، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری جهت اقتصاد مقاومتی و نیز فراخوان عمومی و تخصصی برای اظهارنظر متخصصان، نخبگان و صاحبنظران و... توسط معاونت توسعه و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تدوین شده است.

کد خبر: ۲۸٬۷۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha