۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
اولین محموله شمش آلومینیوم لامرد به‌زودی صادر می‌شود
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد:

اولین محموله شمش آلومینیوم لامرد به‌زودی صادر می‌شود

لامرد - مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: با فراهم شدن مقدمات لازم، نخستین محموله شمش تولیدی مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب به زودی وارد بازارهای جهانی می شود.

به گزارش بازار، فریدون فدایی‌دولت بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران حاضر در منطقه ویژه، حجم پیش‌بینی شده برای صادرات شمش تولیدی آلومینیوم جنوب را ۱۲ هزار تن اعلام و اظهار کرد که این اقدام با همکاری گمرک منطقه ویژه اقتصادی لامرد انجام خواهد شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با بیان اینکه شمش‌های تولیدی با برند تجاری «سالکو» به بازار جهانی صادر می شود، ادامه داد: اکنون پس از چندین سال تلاش بی‌وقفه در حالی آرزوی دیرینه مردم محقق می‌شود که منطقه ویژه اقتصادی لامرد به جمع تولید کنندگان فلز ارزشمند آلومینیوم پیوسته و از این پس لامرد نقش برجسته‌ای در صادرات محصولات آلومینیومی ایفا خواهد کرد که گامی بزرگ در راستای تحقق افزایش توان صادراتی کشور خواهد بود.

فدایی‌دولت با بیان اینکه صادرات محصولات شمش آلومینیوم به بازارهای جهانی درحالی انجام می‌شود که این شرکت اخیرا در لیست تحریم های اقتصادی آمریکا قرار گرفته است، گفت: این موضوع سبب شد تا دست اندرکاران با همتی مضاعف و در سال جهش تولید با تکیه بر عزم و اراده و توانمندی متخصصان داخلی، پیش از موعد زمان بندی شده موفق به تمهید شرایط صادرات این فلز ارزشمند شدند و این روند با جدیت و حجم بیشتری ادامه می یابد.

وی در ادامه با اشاره به مهیا بودن شرایط برای سرمایه گذاری در شهرک پایین دست آلومینیوم (آلوم شهر) اضافه کرد: طرح آلومینیوم جنوب با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن و با زنجیره کامل تولید شامل کارگاه های ذوب آلومینیوم، آندسازی، سالن های ریخته‌گری و سایر تجهیزات بستر بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری در شهرک پایین دست آلومینیوم (آلوم شهر) فراهم کرده است.

کارخانه آلومینیوم جنوب با ارزش سرمایه گذاری ۱.۲ میلیارد دلار با عاملیت بانک صادرات ایران و همکاری سندیکای بانکی با تامین سرمایه از طریق منابع خارجی و با سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری غدیر و سازمان ایمیدرو ساخته شد و اوایل اردیبهشت ماه امسال به صورت ویدیو کنفرانس و با دستور رئیس جمهور و باحضور وزیر صمت به بهره برداری رسید.

کد خبر: ۲۸٬۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha