۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
تکنولوژی حصار مجازی، داستان چوپان دروغگو را بی معنی می کند!
۱۵ فناوری نوین بخش کشاورزی در سال ۲۰۲۰ (بخش پایانی)

تکنولوژی حصار مجازی، داستان چوپان دروغگو را بی معنی می کند!

از جمله فناوری‌های نوینی که در سال جاری میلادی به کمک صنعت کشاورزی دنیا آمده است، فناوری تحت عنوان حصار مجازی است که به کمک آن دامداران می توانند گستره چرا و حرکت دام های خود را از طریق گوشی موبایل کنترل کنند.

گروه کشاورزی؛ بازار: در بخش اول این گزارش عنوان شد که صنعت کشاورزی دنیا در حال حاضر با چالشهایی همچون افزایش هزینه های تولید، کمبود نیروی کار، ناکارآمدی مدیریت اراضی و  ضایعات مواد غذایی روبرو است و استارت آپ های نیز در حال ابداع راه حل های نوین برای مقابله با این چالش ها هستند. در بخش اول به هفت فناوری نوینی که در سال ۲۰۲۰ راه اندازی شده است پرداختیم و در این بخش نیز هشت استارت آپ نوین دیگر را بررسی می کنیم که توانسته است بخش از دغدغه های کشاورزان و دامداران را برطرف سازد. یکی از این فناوری ها  تکنولوژی حصار مجازی است که به کمک دامداران آمده و دام را از طریق گوشی همراه رصد می کند. تکنولوژی که نه تنها کار را برای دامداران راحت تر می کند بلکه  برای نسل های بعد داستان چوپان دروغگو را هم مانند بسیاری از داستان های مشهور جهان بی معنی می کند.  

استفاده بهینه از آب در خاک با استفاده از فناوری mOasis
سازندگان فناوری mOasis از شیمی اختصاصی استفاده می کنند و این امکان را برای تولیدکنندگان و کشاورزان فراهم می سازند تا  آنها استفاده از آب در خاک کشاورزی را بهینه کنند. در واقع ثابت شده است که این فناوری مصرف آب را در طیف وسیعی از محصولات زراعی و پیوندی کاهش می دهد، که به نوبه خود باعث افزایش محصولات تولید کنندگان می شود.

Trapview؛ ابزاری نوین برای پیش بینی آفات در مزارع
یکی از جدیدترین فناوری ها در بخش کشاورزی، Trapview است و درواقع یک بستر اتوماتیک نظارت و پیش بینی آفات است که امکان جمع آوری مطمئن داده های کنترل آفات را فراهم می کند. نکته جالب توجه در مورد این ابزار این است که، نشانه های نزدیک به زمان واقعی بروز آفات را نمایان می سازد و به تولید کنندگان این امکان را می دهد تا با موفقیت به موقعیت های نشان داده شده در مزرعه واکنش نشان بدهند.

AgriWebb؛ نرم افزار مدیریت مزرعه
AgriWebb یک نرم افزار مدیریت مزرعه است که نگهداری از سوابق را آسان می کند، به نیازهای حسابرسی و اعتبار سنجی کمک می کند و بهره وری مزارع را افزایش می دهد. گفتنی است این ویژگی ها شامل نگهداری کامل سوابق، نقشه برداری از مزرعه، برنامه ریز عملیاتی، مدیریت موجودی، مدیریت وظیفه، مدیریت فردی حیوانات، برنامه های ایمنی زیست محیطی و موارد دیگر است.

خارج کردن ۹۹ درصدی آلاینده های فاضلاب با بهره گیری از BioFiltroBioFiltro

راه حل های تصفیه فاضلاب را با یک سیستم تصفیه شده ثبت شده ارائه می دهد که قدرت هضم کرم ها و میکروب‌ها را مهار می کند تا حداکثر ۹۹ درصد آلاینده ها را از فاضلاب خارج کند.

لازم به ذکر است که هدف BioFiltro تبدیل جریان زباله به جریان درآمد احیا کننده است.

Smallhold  تنها مزرعه قارچ ارگانیک در نیویورک
Smallhold اولین و تنها مزرعه قارچ ارگانیک در شهر نیویورک است است. این فناوری اجازه می‌دهد تا رستوران های مشترک المنافع، فروشگاه‌های مواد غذایی و بازارها بتوانند به صورت یکپارچه قارچ و سبزیجات برگ دار را در محل پرورش دهند. سازندگان این فناوری امیدوار هستند که فناوری Smallhold در ایالات متحده گسترش یابد و محصولات تازه را به مناطق شهری منتقل کند.

Vibe Imaging Analytics؛ دوربینی برای اندازه گیری، شمارش و طبقه بندی دانه، شکل و رنگ دانه
Vibe Imaging Analytics Vibe QM، در واقع یک ابزار بازرسی برای محصول دانه و بذر پس از برداشت محصول فراهم آورده است. این وب کم از دید دستگاه و یادگیری ماشینی برای اندازه گیری، شمارش و طبقه بندی اندازه دانه، شکل و رنگ دانه استفاده می کند. این ابزار ضمن اطمینان از مطابقت دانه با استانداردهای دولتی و مشتریان، فرایند درجه بندی، کیفیت و بهبود عملکرد را دیجیتالی و ساده می کند.

کنترل حرکت حیوانات با استفاده از  Vence Corp
این فناوری یک حصار مجازی ایجاد می کند و  با کمک این حصار حیوانات را  کنترل می کند. این حصار مجازی فضایی مناسب برای دام ایجاد می کند و همزمان به مشتریان خود این امکان را می دهد تا در لحظه اطلاعات مربوط به سلامتی و رفاه حیوانات خود را دریافت کنند.

از سوی دیگر این حصار مجازی به مشتریان خود امکان می دهد تا حرکت و حتی چرای حیوانات خود را مستقیماً از طریق تلفن هوشمند خود کنترل کنند تا به این ترتیب بتواند حصاری مجازی متناسب برای حیوانات ایجاد کنند.

Back to the Roots فناوری که کیت‌های باغبانی داخلی ارائه می دهد
 
هدف فناوری  Back to the Roots در واقع برقرار کردن ارتباط مجدد مردم با مواد غذایی است آن هم با تسهیل سازی و کمک کردن به اینکه مردم خودشان بتوانند فرایند رشد محصولات را تجربه کنند.

این فناوری یکسری کیت‌های باغبانی داخلی مانند «کیت‌های رشد قارچ، رشد گیاه و آب باغبانی» را گسترش داده است.

نویسنده : آنا مارتینز

کد خبر: ۲۸٬۷۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha