۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷
فرودگاه و مونوریل قم حتماً باید تکمیل شود| ۹ هزار واحد تولیدی احیا شد
رئیسی در اجتماع مردم قم:

فرودگاه و مونوریل قم حتماً باید تکمیل شود| ۹ هزار واحد تولیدی احیا شد

قم- رئیس جمهور با تأکید بر اینکه مونوریل قم حتماً باید با همکاری دولت و شهرداری تکمیل شود، گفت: فرودگاه قم نیز با جدیت در دستور کار دولت است و امیدواریم تا پایان دولت شاهد بهره‌برداری آن باشیم.

به گزارش بازار، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر پنجشنبه در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان قم، در اجتماع باشکوه مردم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) ضمن تبریک میلاد ایشان و نیز ولادت امام رضا(ع)‌ و دهه کرامت، وجود حضرت فاطمه معصومه(س)‌ را مایه برکت برای قم و ایران اسلامی توصیف و تصریح کرد: به برکت وجود ایشان قم تبدیل به مرکز بزرگ نشر معارف اسلامی برای ایران اسلامی و همه جهان اسلام شده است.

رئیس جمهور تربیت مردان و زنان نامدار و مراجع معظم تقلید در قم را نیز از برکات وجود حضرت فاطمه معصومه (س)‌ در قم دانست و افزود: قم به برکت وجود ایشان مرکز بصیرت و بصیرت‌آفرینی و جایگاه علم، جهاد و اجتهاد شده که آثار آن در سراسر عالم اسلامی ملموس است.

رئیسی قم را مرکز نشر معارف اسلامی، جایگاه علم و بصیرت‌آفرینی، مبدا انقلاب شکوهمند اسلامی و همواره حامی انقلاب اسلامی معرفی کرد و اظهار داشت: دولت خود را موظف می‌داند و البته این افتخار را دارد که بر اساس موازین اسلامی حرکت کرده و به دنبال ارزش‌هایی باشد که قم آن ارزش‌ها را دنبال کرده و مورد تاکید رهبری معظم انقلاب اسلامی هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت مردمی هم اقدامات خود را مستند به سند گام دوم انقلاب اسلامی قرار داده است، گفت: دولت پیرو گفتمان امام و رهبری است و تلاش دارد منویات امام و رهبری معظم انقلاب را به عنوان سرباز حاضر در میدان دنبال کند. از نظر ما گفتمان متفاوت از شعار است و گفتمان آن چیزی است که در جان و دل مردم جای بگیرد، آنچنان که گفتمان امام و رهبری در جان مردم نشسته است.

رئیسی با بیان اینکه دشمنان بارها سعی کرده‌اند با به راه‌اندازی اغتشاش، ترور، انفجار و راه‌های دیگر ملت ایران را متوقف کنند، اما زهی خیال باطل، گفت: ملت ایران با اراده‌ای پولادین و با اتکال به خدا و تکیه بر داشته‌های خود به پیروی از امام خود به دنبال یک تحول عظیم است که رهبر معظم انقلاب اسلامی پرچم آن را در دست دارد و بنده به عنوان سرباز رهبری و خدمتگزار شما مردم برای عملیاتی کردن این تحول تلاش می‌کنم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه خیلی‌ها به ما می‌گفتند با وجود مشکلات فراوان و دشمنی‌ها نمی‌شود کاری از پیش برد، افزود: ما با درس گرفتن از سیره امام و رهبری و علما و شهدا از جمله شهید بزرگوار سردار سلیمانی، پیرو نگاه «ما می‌توانیم» هستیم و با تکیه بر قدرتی که خون مطهر شهدا و حضور بصیرانه شما مردم برای کشور خلق کرده کارها را دنبال می‌کنیم و باور داریم که هیچ کاری نباید در کشور متوقف بماند چرا که امروز همه شرایط برای پیشرفت کشور فراهم است و چنان که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، به قله نزدیک هستیم و خستگی و ناامیدی ممنوع است.

رئیسی با بیان اینکه شهدا و ایثارگران به ما آموختند که امیدواری مهمترین و محوری‌ترین عنصر برای پیشرفت و رسیدن به قله است، اظهار داشت: دشمن به دنبال آن است تا با شبهه‌پراکنی و ایجاد شائبه با امپراطوری رسانه‌ای خود در دل مردم یاس و ناامیدی ایجاد کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: برخی می‌گفتند ممکن است کشور گرفتار جنگ شود و باید سایه جنگ را از سر کشور برطرف کنیم و راه آن هم این است که روی توانایی‌های نظامی و موشکی معامله کنیم و برجام ۲ و ۳ را روی میز گذاشتند، اما رهبر معظم انقلاب اسلامی خوب تشخیص دادند و تاکید کردند که توانایی‌های نظامی و عناصر اقتدار نظام به هیچ وجه قابل مذاکره و معامله نیست.

رئیسی با اشاره به اینکه جلوه اقتدار نظامی کشور را در عملیات بزرگ وعده صادق دیدیم که چگونه بینی دشمن به خاک مالیده شد، خاطرنشان کرد: بارها تاکید کردیم که اداره کشور باید مبتنی بر عقلانیت انقلابی باشد نه دیپلماسی التماسی؛ ما از امامین انقلاب و شهدا آموختیم که کشور را باید بر مبنای عقلانیت انقلابی اداره کرد و حل مسئله کرونا و عضویت در سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بر مبنای تکیه بر همین عقلانیت انقلابی ممکن شد و ان‌شاالله در آینده نزدیک بر مبنای همین عقلانیت انقلابی شاهد رونق اقتصادی نیز خواهیم بود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه آنچه می‌تواند کشور را به پیش ببرد نه سازش بلکه نگاه انقلابی و باور ما می‌توانیم است، گفت: قم به برکت انقلاب اسلامی تبدیل به استان شد و پیشرفت‌های زیادی داشته اما هنوز کارهای بسیاری برای انجام وجود دارد. یکی از نیازهای قم مسکن است که امروز در بدو ورود به پروژه‌های مرتبط با مسکن‌سازی سرکشی کردم و اعلام می‌کنم که ساخت مسکن را بر مبنای قانون مصوب مجلس، نیاز کشور و وعده دولت با جدیت ادامه خواهیم داد.


هدف‌گذاری دولت برای احداث ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم

رئیسی در ادامه با اشاره به هدف‌گذاری دولت برای احداث ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم گفت: خوشبختانه عملیات اجرایی این طرح‌ها در استان آغاز شده، کارها با جدیت از سوی استاندار و مسئولین استانی دنبال می‌شود و تأکید کرده‌ام که به هیچ عنوان اجرای طرح‌های مسکن با وقفه همراه نباشد.

رئیس جمهور در ادامه به موضوع اشتغال به‌عنوان یکی دیگر از دغدغه‌های مهم مردم به‌ویژه در استان قم اشاره کرد و اظهار داشت: بحمدالله دولت از وعده ایجاد یک میلیون اشتغال در سال عقب نیست و این بدان معناست که ما به وعده‌ای که در این‌باره به مردم دادیم، عمل کرده‌ایم و موضوع ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیلکرده نیز به صورت جدی در دستور کار دولت است.

رئیس جمهور در ادامه اجرای طرح پوشش سراسری فیبر نوری در استان قم را از جمله اقدامات مهم دولت برای بهره‌منده شدن مردم این استان به اینترنت پرسرعت و ارزان عنوان کرد و افزود: استان قم به‌دلیل جایگاه خود در حوزه علم و فرهنگ نقش مهمی در تولید محتوا دارد که فراهم کردن این زیرساخت ارتباطی، یکی از نیازهای ضروری استان بود و با تلاش متخصصان و شرکت‌های فعال در این زمینه به عنوان دومین استان کشور تحت پوشش این فناوری قرار گرفت.

رئیسی به توجه ویژه دولت به ایجاد مراکز ورزشی و تفریحی برای جوانان نیز اشاره کرد و تصریح کرد: توسعه مراکز و اماکن ورزشی و تفریحی در استان قم در کنار علم و دانش‌افزایی و بصیرت‌افزایی جزو برنامه‌های دولت در این استان است.


راه‌اندازی ۱۵۰ کارخانه تعطیل و نیمه‌تعطیل در استان قم

رئیس جمهور همچنین راه‌اندازی ۱۵۰ کارخانه تعطیل و نیمه‌تعطیل در استان قم را بخش دیگری از اقدامات دولت مردمی برای رفع مشکلات این استان برشمرد و افزود: در مقطعی بسیاری از کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی ما دچار تعطیلی شده بودند اما با تلاش‌های صورت گرفته در این استان، به لطف خداوند متعال، امروز در کشور می‌توانیم اعلام کنیم که طبق آمار قطعی تعداد واحدهای تولیدی احیا شده در کشور به عدد ۹ هزار رسیده است و این بدان معناست که دولت نه تنها اجازه تعطیلی هیچ واحد تولیدی را نمی‌دهد بلکه کارخانه‌ها و کارگاه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل را هم به چرخه تولید باز خواهد گرداند و برای هزاران نفر نیز اشتغال ایجاد خواهد کرد.

رئیسی همچنین به اهتمام دولت برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در استان قم از جمله پروژه مونوریل نیز اشاره کرد و افزود: از جمله پروژه‌های نیمه‌تمامی که سالها در مقابل چشم مردم عزیز این استان بوده پروژه مونوریل شهر قم است که حتماً باید با همکاری دولت و شهرداری قم تکمیل شود و امروز نیز کارگاه تکمیل این پروژه فعال شده است.

رییس جمهور همچنین به تلاش دولت برای حل مشکلات احداث فرودگاه قم به عنوان یکی از نیازهای ضروری استان نیز اشاره و تصریح کرد: شهر قم به‌دلیل اهمیت و جایگاه آن در جهان اسلام نیازمند زیرساخت‌های حمل و نقل از جمله فرودگاه است که مشکلات حقوقی آن در حال پیگیری است و این طرح نیز از جمله طرح‌هایی است که با جدیت در دستور کار دولت است و امیدواریم تا پایان دولت شاهد احداث و بهره‌برداری فرودگاه قم باشیم.

رییس جمهور با بیان اینکه امروز کشور و ملت ما با جنگ اراده‌ها مواجه است و برغم تلاش دشمن برای توقف رشد تجارت، تولید و اقتصاد کشور در مسیر پیشرفت قرار گرفته است، گفت: بحمدالله علیرغم اینکه در ۱۰ سال گذشته کشور رشد اقتصادی کمتر از یک درصد داشته است اما در سال اول این دولت ۴ درصد، سال دوم بیش از ۴ درصد و سال سوم شاهد رشد بیشتر از ۶ درصدی اقتصاد در کشور هستیم، ترانزیت کشور نسبت به سال قبل ۵۸ درصد رشد داشته و در این جنگ اراده‌ها اثبات کردیم که می‌توانیم توطئه‌های دشمنان را به شکست بکشانیم.

رئیسی تصریح کرد: به شما خبر می‌دهم در همین ماه جاری تجارت کشور مثبت است، در حوزه‌ تولید و تجارت و شرکت‌های دانش‌بنیان، آنچه مورد نیاز این کشور است به صورت شبانه‌روزی در حال پیگیری است و یقین بدانید دولت به جز خدمتگذاری برای شما مردم هیچ شأنی برای خود قایل نیست.

رئیس جمهور همچنین در پاسخ به مطالبه و دغدغه مردم درباره عفاف و حجاب در کشور اظهار داشت: ما موظفیم به حکم اسلام و شرع عمل کنیم، از سوی دیگر همه باید با هر گرایش و سلیقه‌ای به اجرای قانون پایبند باشیم و کشور بر مدار اجرای قانون بچرخد.

دکتر رئیسی تاکید کرد: پایبندی به شرع و قانون هم برای دولت و هم برای آحاد جامعه و هم برای دستگاه‌های اداری، اجرایی، انتظامی و قضایی لازم است، این مسئله کاملاً مسئله روشنی است و جای هیچ‌گونه تردیدی نیست، لکن رهبری حکیم ما فرمودند باید برنامه‌ریزی و تدبیر در این رابطه مورد توجه باشد که بنده و همه دست‌اندرکاران امر این موضوع را مورد توجه قرار خواهیم داد.


هرگونه رابطه ناسالم، رشوه و فساد در ادارات و سازمان‌ها مطلقاً قابل تحمل نیست

رئیسی همچنین بر پیگیری دیگر مسائل و مشکلات استان قم در جلسه شورای اداری استان تاکید و خطاب به مسئولان دستگاه‌های اداری و اجرایی گفت: بدانید هرگونه رابطه ناسالم، رشوه و فساد در ادارات و سازمان‌ها مطلقاً قابل تحمل نیست، ادارات و سازمان‌ها پناه مردم هستند و باید کار مردم را سریعاً حل کنند و در صورتی که راه‌حلی وجود ندارد نیز باید با کرامت با مردم برخورد کرد.

رئیس جمهور در پایان همچنین ضمن تجلیل از ایستادگی و مقاومت هفت ماهه مردم غزه در مقابل دشمن درنده و گرگ‌صفت صهیونیست اظهار داشت: امروز به‌رغم جنایات بی‌شمار در غزه، مردم این منطقه با اتکای به خدای متعال پیروز میدان هستند و شکست از آن دشمن صهیونیستی است.

رئیسی همچنین بر پیگیری و توجه به خواسته‌های مردم استان از سوی دولت تأکید و ابراز امیدواری کرد این سفر نقطه عطفی در جهت توسعه‌یافتگی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی قم باشد.

کد خبر: ۲۸۶٬۴۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha