۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
روزانه ۷ هزار تن گندم در کردستان خریداری می‌شود
ماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان:

روزانه ۷ هزار تن گندم در کردستان خریداری می‌شود

کردستان- صالحی، نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان آهنگ خرید روزانه گندم مازاد برنیاز کشاورزان در استان را شش هزار و ۸۵۵ تن اعلام کرد و گفت: تاکنون ۴۶ هزار و ۳۹۴ تن گندم از گندمکاران استان خریداری شده است.

جمال صالحی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: برداشت و خرید تضمینی گندم در چهار شهرستان کردستان شامل بیجار، سقز، کامیاران و بانه آغاز شده و تا هفته آینده در دیگر شهرستان های استان هم شروع می شود.

وی اضافه کرد: از ابتدای آغاز خرید تضمینی گندم تاکنون از این چهار شهرستان استان ۴۶ هزار و ۳۹۴ تن محصول خریداری شده که بیشترین آن مربوط به بیجار با ۱۵ هزار و ۶۷۳ تن بوده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان از نخستین مرحله پرداخت بهای خرید تضمینی گندم به حساب کشاورزان استان نیز خبرداد و گفت: نخستین واریز بهای خرید گندم به حساب کشاورزان در تاریخ ۱۶ تیر امسال انجام شده است.

صالحی میزان بهای خرید گندم واریز شده به حساب کشاورزان را ۲۹۴ میلیارد و ۸۸۶ میلیون و ۹۵۲ ریال اعلام کرد و افزود: پرداخت سریع بهای گندم خریداری شده به دولت و مراکز خرید گندم وابسته است.

وی اضافه کرد: هر چقدر چک لیست خرید این محصول سریع‌تر تهیه و به بانک کشاورزی ارسال شود در کوتاه‌ترین زمان ممکن هم بهای گندم خریداری شده به حساب گندمکاران واریز می شود.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان با اشاره به اینکه حمل گندم به خارج از استان هم شروع شده است، گفت: تاکنون گندم خریداری شده به استان‌های تهران، قم، گیلان، مازندران ، یزد و آذربایجان شرقی حمل و صادر شده است.

کد خبر: ۲۸٬۶۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha