۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
خطوط هوایی استرالیا ۷۹ میلیون دلار جریمه شد

خطوط هوایی استرالیا ۷۹ میلیون دلار جریمه شد

شرکت هواپیمایی کانتاس استرالیا به منظور پایان دادن به بحران اعتبار خود و حل و فصل پرونده مربوط به فروش هزاران بلیتی که پرواز آن‌ها از قبل لغو شده بود، با پرداخت ۱۲۰ میلیون دلار استرالیا موافقت کرد.

به گزارش بازار، شرکت هواپیمایی کانتاس استرالیا به منظور پایان دادن به بحران اعتبار خود و حل و فصل پرونده مربوط به فروش هزاران بلیتی که پرواز آن‌ها از قبل لغو شده بود، با پرداخت ۱۲۰ میلیون دلار استرالیا (۷۹ میلیون دلار) موافقت کرد.

شرکت کانتاس و کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا (ACCC) روز دوشنبه اعلام کردند که این شرکت ۲۰ میلیون دلار استرالیا را بین بیش از ۸۶۰۰۰ مسافر که در سفرهای موسوم به پرواز "ارواح" بلیت رزرو کرده‌اند تقسیم می‌کند.

کانتاس همچنین بر خلاف چیزی که قبلاً اعلام کرده بود، به جای حضور در دادگاه و دفاع از خود در این پرونده ۱۰۰ میلیون دلار استرالیا به عنوان جریمه پرداخت خواهد کرد. د

این مبلغ بزرگترین جریمه برای یک شرکت هواپیمایی در استرالیا و یکی از بیشترین مبالغ جریمه برای شرکت‌های هواپیمایی در سطح جهان محسوب می‌شود.

ونسا هادسون، مدیرعامل این شرکت در بیانیه‌ای گفت: ما می‌دانیم کانتاس مشتریان را ناامید کرد و نسبت به استانداردهای خودمان قصور کردیم.

هادسون که ریاست خود را در ماه سپتامبر آغاز کرد، افزود: این پرداخت به این معنی است که ما می توانیم به مشتریان زیان دیده خیلی زودتر از زمانی که پرونده در دادگاه فدرال ادامه می‌یافت، غرامت بپردازیم.

وی در ادامه تأکید کرد که دادگاه هنوز باید این توافقنامه را امضا کند.

در صورت تایید دادگاه، این اختلاف در زمانی حل و فصل خواهد شد که بر اساس نظرسنجی‌های اخیر درپی افزایش شکایت‌ها در مورد لغو پروازهای این شرکت، ارزش برند کانتاس کاهش یافته است.

کد خبر: ۲۸۵٬۹۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha