۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
حباب ارز و سکه به زودی تخلیه می شود/ شکل گیری انتظارات تورمی در پی حباب قیمتی!
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «بازار»:

حباب ارز و سکه به زودی تخلیه می شود/ شکل گیری انتظارات تورمی در پی حباب قیمتی!

زنگنه می گوید؛ قیمت ۱۰ میلیونی سکه و دلار حدود ۲۲ هزار تومانی واقعی نیست و با ورود ارزهای صادراتی به بازار اصلاحاتی در قیمت این کالاها ایجاد می شود و حباب قیمتی آنها می ترکد.

بازار؛ گروه بانک وبیمه: سکه و ارز این روزها در حالی با افزایش قیمت همراه هستند که کارشناسان اقتصادی و نمایندگان مجلس معتقدند این قیمت ها با واقعیات اقتصادی همخوانی ندارند و با ورود دولت به بازار البته با راهکارهای درست، حباب قیمتی این کالاها تخلیه می شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «بازار» با بیان اینکه مجلس با دعوت از نمایندگان دولت، وزرا و روسای نهادها و دستگاهها خواهان برنامه ریزی و اقدام جدی برای ساماندهی قیمت ها در بازار ارز و سکه و سایر کالاها است، گفت:‌ طی جلساتی که در کمیسیون اقتصادی مجلس و سایر کمسیون ها با نمایندگان دولت و رئیس کل بانک مرکزی انجام شد، قرار است با بازگشت ارزهای صادراتی به کشور اقدامات لازم برای ساماندهی بازار ارز و کاهش قیمتها با اصول کارشناسانه انجام شود.

طرح اخذ مالیات از خانه های خالی هفته آینده در صخن علنی اعلام وصول می شود
محسن زنگنه به بررسی ابعاد علل گرانی ها در بازار بخصوص رشد بالای قیمت سکه و ارز اشاره کرد و افزود: کمیسیون اقتصادی مجلس تذکرات لازم را به دولت داده است و نمایندگان دولت قول داده اند که به زودی بازار قیمت ها را سر و سامان دهند.
وی ادامه داد: از هفته آینده طرح ها و ایده های برای ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور نظیر طرح اخذ مالیات از خانه های خالی در صحن علنی مجلس اعلام وصول می شود و قرار است دوباره با دعوت از نمایندگان دولت به مجلس برای پیگیری بازگشت ارزهای صادراتی جلساتی برگزار شود.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان این که هزینه های زندگی در پی افزایش سطح عمومی قیمتها در بازار بشدت بالا رفته است، افزود: فشارهای اقتصادی بر مردم بسیار زیاد شده و اگر تصمیمی قاطع برای ساماندهی نرخ ارز گرفته نشود مشکلات مردم و فعالان اقتصادی و تولید کنندگان بیشتر خواهد شد.
 

قیمت کنونی ارز با شاخص های پولی و مالی همخوانی ندارد
زنگنه دلار حدود ۲۲ هزار تومان و سکه ۱۰ میلیونی را به دور از واقعیات اقتصادی دانست و افزود: واقعیت این است که  قیمت کنونی ارز با شاخص های پولی و مالی همخوانی ندارد این در حالی است که رشد قیمت ارز و سکه تورم انتظاری را ایجاد کرده و باعث افزایش قیمت سایر اقلام و محصولات در بازار می شود.
وی افزود: متاسفانه تورمی که بدنبال افزایش نرخ ارز و سکه در کشور ایجاد می شود تورمی نیست که بر اساس شاخص های واقعی اقتصاد شکل گرفته باشد بلکه انتظارات تورمی با حباب قیمت سکه و ارز در بازار ایجاد شده است که این پدیده برای اقتصاد کشور مضر است، بنابراین هرچه زودتر قیمت ها در این بخش باید اصلاح شود تا تورمی که از محل گرانی ارز حبابی شکل گرفته براقتصاد تاثیر منفی نگذارد.

کد خبر: ۲۸٬۵۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • FR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      0 0
      بچه بودیم و بهزاد نبوی سخنگو دولت در مورد گرانی گوشت دامد تلوزیون و گفت گوشت شیشک به ذودی ارزان میشه بر عکس گران شد