۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
۴ هزار و ۵۰۰ کارفرما برای تسهیلات کرونایی در گیلان ثبت نام کردند
معاون استاندار گیلان:

۴ هزار و ۵۰۰ کارفرما برای تسهیلات کرونایی در گیلان ثبت نام کردند

رشت- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان از ثبت نام چهار هزار و ۵۰۰ کارفرما و خویش فرما برای تسهیلات جبران خسارات کرونا در استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، آرش فرزام صفت در جلسه کارگروه تولید، توزیع و نظارت ستاد استانی مدیریت کرونا که به منظور هماهنگی ارائه تسهیلات حمایتی رسته‌های شغلی آسیب دیده با حضور مدیران شبکه بانکی و دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد؛ اظهار داشت: گیلان جزو نخستین استان ها در جریان درگیری با کرونا بود ولی دولت تدابیری برای جبران خسارت های ناشی از شیوع کرونا اندیشیده است.

وی ادامه داد: با وجود محدودیت های بودجه ای در سطح کلان؛ مبلغ یک هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات با شرایط آسان برای جبران خسارات واحدهای اقتصادی و صاحبان مشاغل آسیب دیده از بیماری کووید ۱۹ در گیلان مصوب شده که لازم است نسبت به جذب این میزان اعتبار، عزمی جدی در پیش گرفت.

فرزام صفت با بیان اینکه تاکنون بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ کارفرما و خویش فرما برای استفاده از این تسهیلات ثبت نام کرده و شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شده است، افزود: میزان فعلی، رضایتبخش نیست و دستگاه های اجرایی وظیفه دارند نسبت به اطلاع رسانی گسترده به کسانی ‌که مشمول دریافت تسهیلات هستند، اقدام کنند.

وی تکلیف بانک‌ها را پرداخت تسهیلات در مدت یک هفته و با سهل ترین روش بر اساس آیین نامه دانست و تاکید کرد: کم کاری بانک ها به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان حل مشکلات حوزه تولید و اشتغال در استان را نیازمند عزم همگانی و اقداماتی اثربخش خواند و افزود: فعالیت های حمایتی باید مستمر باشد و پیگیری های لازم جهت اجرای آن نیز با دقت صورت گیرد.

فرزام صفت شناسایی واحدهای مشمول دریافت تسهیلات کرونا و معرفی صاحبان آن به بانک های عامل را از مهم ترین وظایف دستگاه های اجرایی خواند و گفت: جذب حداکثری سهم استان از تسهیلات کرونا از تاکیدات استاندار گیلان است.

کد خبر: ۲۸٬۵۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha