۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳
صندوق توسعه ملی آمادگی کامل برای تأمین مالی نیروگاه‌ها را دارد
معاون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی:

صندوق توسعه ملی آمادگی کامل برای تأمین مالی نیروگاه‌ها را دارد

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی در واکنش به انتقاد وزیر نیرو از عملکرد این صندوق در تأمین مالی نیروگاه‌ها گفت: صندوق توسعه ملی آمادگی کامل برای تأمین مالی نیروگاه‌ها را دارد.

به گزارش بازار، رضا محمدی افزود: با وجود بدهی یک و نیم میلیارد دلاری نیروگاه‌ها به صندوق توسعه ملی و عدم همکاری سایر دستگاه‌ها ازجمله وزارت نیرو در خصوص وصول مطالبات صندوق، این صندوق آمادگی دارد تا در صورت معرفی طرح‌ها نسبت به تأمین مالی نیروگاه‌ها اقدام کند.

وی گفت: هنوز هیچ طرحی از جانب بانک‌های عامل به‌منظور تأمین مالی نیروگاهی به صندوق واصل نشده است. با وجود همه مشکلات موجود صندوق توسعه ملی با ایده‌های نو تأمین مالی چند نیروگاه را دست بررسی دارد و در آخرین اقدام نیروگاه فولاد خوزستان را به‌زودی تأمین مالی خواهد کرد.

وی به قول همکاری وزارت نیرو به‌منظور وصول مطالبات صندوق توسعه ملی اشاره کرد و خواستار آن شد این موضوع هرچه سریع‌تر عملیاتی شود.

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی بر ضرورت پرداخت مطالبات سرمایه‌گذاران نیروگاهی که این امر سبب شده مطالبات صندوق پرداخت نشود تأکید کرد و گفت: همچنین ضروری است وزارت نیرو در اسرع‌ وقت نسبت به تدوین آیین‌نامه طرح‌هایی که از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر تأمین مالی شده‌اند اقدام لازم را به عمل آورد.

محمدی ضمن تأکید بر این که صندوق توسعه ملی در راستای اهداف توسعه‌ای خود آمادگی کامل به‌منظور تأمین مالی نیروگاه‌ها را دارد گفت: وزارت نیرو طرح‌های نیروگاهی مدنظر را به طور شفاف معرفی کند.

کد خبر: ۲۸۵٬۰۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha