۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳
لزوم ارتقا گرید «ایران اکسپو»| مشارکت خارجی ها کم بود
رئیس اتاق مشترک ایران و قطر انتقاد کرد؛

لزوم ارتقا گرید «ایران اکسپو»| مشارکت خارجی ها کم بود

گرگان- موسی پور، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر گفت: اکسپو یک نیاز محسوب می شود که باید هر ساله برگزار شود اما باید مشارکت خارجی ها را در آن افزایش دهیم.

عدنان موسی پور در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: کشور ما کشوری با پتانسیل بالاست و بسیاری از کشورهای اطراف به محصوات ایران به ویژه محصولات با کیفیت ما نیاز دارند.

رئیس اتاق مشترک ایران و قطر با تاکید به اینکه نمایشگاه ها فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت های یک کشور هستند، افزود: اکسپو یک نیاز محسوب می شود که باید هر ساله برگزار شود اما باید مشارکت خارجی ها را در آن افزایش دهیم و برای تحقق این موضوع لازم است موانع موجود برطرف شود.

وی گفت: این نمایشگاه یک اکسپو واقعی است اما نیاز دارد که گرید آن افزایش یافته و جهانی تر و منطقه ای تر شود.

به اعتقاد وی، تجار ایرانی کارکشته شده اند زیرا تحت شرایط سختی در حال رشد هستند.

موسی پور با بیان اینکه بایستی موانع داخلی رفع شود، تصریح کرد: یکی از مهمترین موانع، قانون رفع تعهد ارزی است که دست و پای صادر کننده را بسته است.

وی اضافه کرد: اگر به اجرای چنین قانونی اصرار فراوان وجود دارد بهتر است ابتدا در شرکت های دولتی اجرا شود و بخش خصوصی واقعی را که صادرات آنها کمتر از ۱۰ تا ۱۵ میلیارد دلار است و هیچ بانک و هلدینگی پشت آنها نیست و با سرمایه خود صادرات می کنند، از این قانون معاف کنند.

موسی پور گفت: کسی که به مرحله کارآفرینی می رسد این پرسش را مطرح می کند که گام بعدی من چیست و کسی که به مراحل بالاتر رسیده می خواهد بیشتر تاثیر گذار باشد و به دنبال رسیدن به این نقطه است.

کد خبر: ۲۸۴٬۹۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha