۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۳
تعمیرات اساسی ۳۷ سکوی پارس جنوبی آغاز شد| ثبت رکورد جدید در تعمیرات پالایشگاهی
در گفت و گو با بازار مطرح شد:

تعمیرات اساسی ۳۷ سکوی پارس جنوبی آغاز شد| ثبت رکورد جدید در تعمیرات پالایشگاهی

بوشهر- متجلی مدیر عامل نفت و گاز پارس از آغاز تعمیرات اساسی ۳۷ سکوی پارس جنوبی خبر داد و گفت: امسال رکورد جدیدی در تعمیرات پالایشگاهی پارس جنوبی ثبت می شود.

محمدحسین متجلی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: پارس جنوبی بیش از ۷۰ درصد سبد گازی کشور را در اختیار دارد و اکنون روزانه بیش از ۷۰۶ میلیون متر مکعب گاز از پارس جنوبی برداشت و به شبکه سراسری ارسال می شود.

وی افزود: تعمیرات اساسی از مهم ترین اقدامات در پالایشگاه های پارس جنوبی است و امسال شاهد تحولی بزرگ در اجرای تعمیرات سالانه هستیم.

مدیر عامل نفت و گاز پارس خاطر نشان کرد: امسال برای نخستین‌ بار در طول دوره بهره‌ برداری از میدان مشترک پارس جنوبی، برنامه تعمیرات سالانه برای ۳۷ سکوی در حال بهره‌برداری اجرا می‌ شود.

متجلی تصریح کرد: نصب، تعویض و تعمیر قطعات و تجهیزات فوق سنگین نیز علاوه بر تعمیرات اساسی، در تعدادی از سکوهای گازی در حال بهره‌ برداری در دستور کار قرار دارد.

مدیر عامل نفت و گاز پارس ابراز داشت: با برنامه ریزی صورت گرفته، بالاترین رکورد تعمیرات اساسی در سکوهای پارس جنوبی با توجه به بیشترین تعداد سکو و پرحجم‌ترین دستور کارهای تعمیراتی، در سال جاری ثبت می‌شود.

وی گفت: تعویض قطعات بزرگ چندتنی با وجود ضرورت اجرا در سال‌های گذشته، متوقف مانده بود که با همت کارکنان شرکت نفت و گاز پارس، بخشی از آنها در تعمیرات اساسی سال گذشته محقق شد و موارد قابل توجهی نیز در برنامه تعمیرات اساسی سال 1403 توسط تیم‌های عملیاتی اجرا می شوند که امیدوارم با کیفیت مطلوبی انجام شود.

متجلی افزود: تعویض مبدل های سرد و گرم پکیج گلایکول، تعمیر و رفع نشتی داخلی شیرها، تعویض سرویس و کالیبراسیون شیرآلات و تعویض نوک مشعل از جمله مهم ترین بخش های تعمیرات اساسی سالانه سکوهای پارس جنوبی است.

وی یادآور شد: هم‌فشارسازی خروجی چاه ها و اسیدشویی صافی‌ های سیستم تصفیه آب سکوی فاز یک و تعویض بوم جرثقیل سکوهای فاز ۱۲ نیز از اقدامات مهم در این عملیات است.

مدیر عامل نفت و گاز پارس افزود: تعمیرات اساسی سالانه سکوهای پارس جنوبی حدود ۷ ماه به طول می انجامد و با تکمیل تعمیرات اساسی، برای ورود به فصل زمستان آماده خواهیم شد.

کد خبر: ۲۸۴٬۸۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha