۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
معاون رئیس جمهور از شرکت‌های دانش بنیان استان قزوین بازدید کرد

معاون رئیس جمهور از شرکت‌های دانش بنیان استان قزوین بازدید کرد

قزوین- معاون رئیس جمهور در سفر یکروزه خود به قزوین از چند شرکت‌ دانش بنیان استان بازدید کرد و برخی از این واحدها را به بهره برداری رساند.

به گزارش خبرنگار بازار، سورنا ستاری صبح سه شنبه وارد قزوین شد و در سفر یکروزه خود به این استان به همراه هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار قزوین، عیسی قبادی معاون امور اقتصادی استانداری قزوین، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و جمعی از مسئولین استانی و ملی از روند فعالیت چندین واحد صنعتی و دانش بنیان استان بازدید کرد.

معاون علم و فناوری رئیس جمهور سه شنبه با حضور در قزوین از یک طرح صنعتی ملی دانش بنیان استانی با تولید انواع سیلندر در قزوین بازدید کرد.

این واحد تولیدی که اکنون در مرحله تجهیز و بهره برداری قرار دارد  با یبش از ۴۲ میلیون یورو سرمایه گذاری برای نزدیک به ۵۶۰ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد می‌کند.

تولید انواع سیلندرهای کم مصرف و پر قدرت، موتور پایه گاز سوز، موتور بنزینی، ماشین آلات خدمات فلز کاری بخشی از ظرفیت‌های تولیدی این واحد صنعتی دانش بنیان در استان قزوین است.

نخستین واحد تولید محصولات چاپی کشور در قزوین آغاز به کار کرد
در بخش دیگری از این سفر یکروزه سورنا ستاری از نخستین واحد تولیدکننده محصولات چاپی عمومی نظیر فیلم پلاستیکی چند لایه و محصولات سلفون حرارتی و لمینت چند لایه بازدید و فرآیند بهره برداری از این واحد تولیدی را آغاز کرد.

این واحد تولیدی که با اعتباری پنج میلیون دلاری ایجاد شده است برای ۱۲۰ نفر از مردم استان قزوین اشتغالزایی داشته است.

معاون رئیس جمهور در بازدید از این واحد تولیدی با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان توانمند داخلی از جوانان فعال و کارآفرین تقدیر و اعلام حمایت کرد.

این واحد تولیدی که بزرگترین و نخستین واحد تولید محصولات چاپی در ایران است می‌تواند بخشی از وابستگی کشور به تولید فیلم های حرارتی را کاهش دهد.

شرکت نهال گستر رویال تولیدکننده انواع بذرهای عاری از ویروس در قزوین آغاز به کار کرد

در بازدید یکروزه معاون رئیس جمهور از قزوین، شرکت دانش بنیان بیوتکنولوژی نهال گستر رویال تولید کننده انواع بذرهای عاری از ویروس، نهال اصلاح نژاد شده سالم و انواع نشاء در استان قزوین آغاز به کار کرد.

کلنگ زنی آغاز فرآیند ساخت و تاسیس این واحد تولید نهال سالم به دست سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به زمین زده شد و با آغاز به کار این واحد سالانه بیش از دو میلیون نهال سالم و عاری از هرگونه ویروس جهت توسعه فعالیت های کشاورزی و باغداری به بازار عرضه می شود.

هم اکنون این واحد با ۵۵ نیروی اشتغال و با ظرفیت یک میلیون نهال انگور در حال فعالیت است.

مرکز نوآوری پارک علم و فناری قزوین به بهره برداری رسید
مرکز نوآوری تخصصی پارک علم و فناوری قزوین نیز ظهر سه شنبه با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

این مرکز که محل استقرار شرکت‌های دانش بنیان و تیم‌های تخصصی استارت آپی است بستر برای نوآوری، فعالیت و رشد این  واحدها فراهم کرده است.

در حال حاضر بیش از ۱۱۰ شرکت دانش بنیان در استان قزوین در حال فعالیت هستند که با ایجاد مرکز نوآوری پارک علم و فناوری قزوین نیز ۶۰ تیم استارت آپی فرصت حضور و فعالیت جدی خود را در این عرصه پیدا کرده اند.

شبکه نوآوری قزوین رونمایی شد
در ادامه برنامه‌های سفر یکروزه سورنا ستاری به قزوین از شبکه نوآوری قزوین یا سیستم مدیریت و سیاستگذاری زیست بوم نوآوری در استان قزوین رونمایی شد.

این شبکه به منظور شناسایی، جذب و حمایت از واحدهای فناوری خرد و تیم‌های نوآور و دانش بنیان ایجاد شده است و می‌تواند بستر مناسبی برای توسعه فعالیت‌های این حوزه در استان قزوین باشد.

همچنین معاون رئیس جمهور امروز در حاشیه برنامه‌های سفر خود به قزوین از نمایشگاه محصولات شرکت‌های دانش بنیان استان بازدید کرد.

شرکت‌های دانش بنیان استان قزوین بیش از ۱۸۰ محصول دانش بنیان را تولید و به بازار عرضه کرده اند.

معاون علم و فناوری رئیس جمهور همچنین از نمایشگاه محصولات فناورانه دانشگاه علوم پزشکی قزوین با فعالیت ۲۲ واحد فناور بازدید کرد.

کد خبر: ۲۸٬۴۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha