۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۴
اولین نشست از سلسله نشست‌های بازاندیشی دو دهه اصلاحات اقتصادی صنعت برق برگزار شد
با میزبانی پژوهشگاه نیرو؛

اولین نشست از سلسله نشست‌های بازاندیشی دو دهه اصلاحات اقتصادی صنعت برق برگزار شد

اولین نشست از سلسله نشست‌های بازاندیشی دو دهه اصلاحات اقتصادی صنعت برق به همت مرکز مطالعات سیاست‌گذاری و حکمرانی نیرو پژوهشگاه نیرو و با حضور خبرگان صنعت برق برگزار شد.

به گزارش بازار، این نشست با حضور مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر، مجید عمیدپور رئیس پژوهشگاه نیرو و جمعی از خبرگان صنعت برق از ستاد وزارت نیرو، شرکت‌های مادر تخصصی توانیر و برق حرارتی، ساتبا، پژوهشگاه نیرو و بخش خصوصی با موضوع بررسی سیاست‌های کلی و جهت‌گیری مدیریتی و با هدف شناسایی مسائل اصلی و چالش‌های اقتصادی صنعت برق برگزار شد.

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر، ضمن اشاره به دستاوردهای مطلوب حاصل از تجدیدساختار و اصلاحات اقتصادی در دو دهه اخیر، نقد و بررسی این تجربیات را با هدف اصلاح و بهبود وضع موجود، ضروری و حائز اهمیت عنوان کرد.

مدیر عامل توانیر، توجه به بهای ترانزیت برق، معماری بازار برق و بازبینی آن به ویژه با تاکید بر نقش خرده‌فروشی و ضرورت پیش‌بینی‌پذیری محیط کسب و کار و توسعه مدل‌ها و شیوه‌های پوشش ریسک را به عنوان موضوعات حائز اهمیت عنوان کرد که باید مورد توجه کارشناسان، صاحب نظران و پژوهشگران قرار گیرد.

وی با تاکید بر ظرفیت‌های کارشناسی و منابع انسانی متخصص پژوهشگاه نیرو و صنعت برق و توانایی آنها در تشخیص و ارائه راه‌حل‌های مناسب، با ذکر تجربیاتی، برگزاری نشست‌های تخصصی را ضروری و بهره‌برداری از نتایج حاصل در تشخیص و حل مسائل و چالش‌های موجود صنعت برق و کشور را حائز اهمیت عنوان کرد.

مجید عمیدپور رئیس پژوهشگاه نیرو نیز ضمن تشکر از حضور مدیران ارشد بخش برق و فعالیت‌های گروه‌های تخصصی، ارائه مشورت مستمر و همکاری برای شناسایی مسائل صنعت برق و ارائه راهکارهای علمی برای تسکین و حل مشکلات را از اهم ماموریت‌های پژوهشگاه نیرو عنوان و بر حمایت خود در راستای پیشبرد این ماموریت‌ها تاکید کرد.

‌همچنین در این نشست تخصصی خبرگان حاضردر جلسه، مواردی نظیر درک عمیق وضعیت اقتصادی اجتماعی جامعه و تاثیر آن بر اصلاحات صنعت برق، ایجاد امکان شبیه‌شازی سیاست‌ها قبل از اجرا، واکاوری مسیر طی شده اصلاحات صنعت برق در کشورهای در حال توسعه به منظور هدف‌گذاری و سیاست‌گذاری، سازگار کردن نظام تعرفه‌ای فروش انرژی با با بازارهای رقابتی مانند بورس انرژی، ایجاد مدل‌های جذاب سرمایه‌گذاری در زنجیره ارزش تولید، انتقال و توزیع برق توام با حفظ رفاه و دسترس‌پذیری انرژی برای عموم و اهمیت فعال شدن موجودیت‌هایی مانند شرکت‌های خدمات انرژی خرده فروشان برق و تجمیع‌کنندگان تقاضا، اهمیت استفاده از ظرفیت نوین هوش مصنوعی و علوم داده در تجزیه تحلیل اقتصاد برق و تصحیح سیاستگذاری‌ها و موضوع بهینه‌سازی، مدیریت مصرف و بهره‌وری را به عنوان اولویت‌های اساسی در مطالعات آتی مطرح کردند.

کد خبر: ۲۸۴٬۸۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha