۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹
صادرات۴۰ میلیون دلاری فرش دستبافت کشور در سال گذشته
سرپرست مرکز صنایع دستی و فرش دستباف خبر داد

صادرات۴۰ میلیون دلاری فرش دستبافت کشور در سال گذشته

زارع، سرپرست مرکز صنایع دستی و فرش دستباف گفت: صادرات فرش دستبافت سال گذشته حدود ۴۰ میلیون دلار بود که این میزان نسبت به سال قبلش کاهش ۲۰ درصدی داشته است.

به گزارش بازار، محمدرضا زارع سرپرست مرکز صنایع دستی و فرش دستباف گفت: در سال‌های گذشته متاسفانه بازار جهانی فرش را به دلایل مختلف از دست داده ایم که مهم‌ترین آن تحریم است. در کنار تحریم‌ها قوانین سخت و دست و پاگیر در کشور همچون بازگشت ارز از صادرات و مشکلات در بازگشت فرش‌های دستبافت قدیمی برای مرمت به کشور در صادرات فرش دستباف تاثیر گذار بوده است.

زارع در ادامه افزود: در سال گذشته برای رفع تعهد ارزی صادرات فرش وزارت صمت با کمک بانک مرکزی تعهد ارزی دستبافت را به اندازه مواد اولیه ۱۰ تا ۲۰ فراخور مواد اولیه ابریشم یا پشم کاهش داد. این موضوع در ماه‌های پایانی سال ابلاغ و اجرایی شد. امسال تغییراتی از طرف بانک مرکزی در بازگشت ارز صادرات فرش دستبافت در نظر گرفته شده و از یک ساله به سه تا پنج سال افزایش یافته است. این مدت به صادرکنندگان این فرصت را می‌دهد تا زمان بیشتری برای رفع تعهد ارزی داشته باشند. این موضوع می‌تواند در رونق صادرات فرش در سال جاری تاثیرگذار باشد.

کد خبر: ۲۸۴٬۷۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha