۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۶
تامین مسکن کارگران یزد به صورت ویژه پیگیری می‌شود
استاندار یزد:

تامین مسکن کارگران یزد به صورت ویژه پیگیری می‌شود

یزد- فاطمی، استاندار یزد بر پیگیری ویژه تامین مسکن کارگران استان تاکید کرد و گفت: در این راستا ماموریت‌هایی به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و خانه کارگر داده شد.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی در نشست با تشکل‌های کارگری استان به مناسبت هفته کارگر و به منظور بررسی مسائل و دغدغه‌های کارگران، آنها را ستون خیمه تولید کشور مخصوصاً در استان دارالعباده و دارالعلم یزد دانست و تاکید کارگران بر حسن اجرای قانون کار و تاکید مجموعه استان نیز بر پاسخگویی به مطالبات کارگران با تفاهم و همدلی سه جانبه میان کارفرمایان، دولت و مجموعه کارگری را به حق عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه پیگیری مطالبات کارگران باید مبتنی بر قانون کار باشد، تصریح کرد: همچنین روند پیگیری ها نیز باید در قالب فرایندهای قانونی آن شکل گیرد که خوشبختانه مجموعه تشکل‌های کارگری استان در این مسیر حرکت می‌کنند.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص مشکلات معیشتی، قانون سختی کار، بازنشستگی، بیمه، مسائل درمانی و امنیت شغلی کارگران، گفت: در این رابطه موارد مختلفی مطرح شد اما پیگیری برخی از این موارد باید در خارج از استان و در سطح ملی انجام شود.

پیگیری ویژه مسکن کارگران یزدی

استاندار یزد با تاکید بر ضرورت پیگیری ویژه مسئله مسکن کارگری در استان عنوان کرد: با توجه به سهم ۶۰ درصدی هزینه اجاره بها و مسکن در سبد خانوار کارگران، رفع این مسئله باعث گسترده‌تر شدن سفره آن‌ها خواهد شد.

وی بیان کرد: در این راستا ماموریت‌هایی به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و خانه کارگر داده شد تا با همکاری بنیاد مسکن و مجموعه راه و شهرسازی پس از تحویل قطعات زمین شاهد شروع عملیات اجرایی مسکن کارگری در استان باشیم.

کد خبر: ۲۸۴٬۶۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha