۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
ایجاد ۶۵ هزار طرح خرد و خانگی/۱۰ درصد گوشت کشور در داخل تولید می شود
توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) انجام می شود؛

ایجاد ۶۵ هزار طرح خرد و خانگی/۱۰ درصد گوشت کشور در داخل تولید می شود

زرندیه- رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از ایجاد ۶۵ هزار طرح خرد و خانگی توسط ستاد اجرایی فرمان امام تا پایان سال خبر داد و گفت: با ایجاد برخی از این طرح ها ۱۰ درصد از گوشت قرمز کشور در داخل تولید و تامین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد مخبر ظهر سه شنبه در آیین افتتاح بخش نخست دامداری سه هزار راسی زرندیه، که در محل اجرای این پروژه برگزار شد، با اشاره به هدف‌گذاری تولید ۳۵ هزار تن گوشت قرمز و پنج هزار تن گوشت سفید با محوریت ستاد اجرایی فرمان امام تا پایان سال اظهار داشت: با ایجاد این ظرفیت ها و بهره برداری از طرح های موجود می خواهیم که ظرفیت گوشت قرمز کشور ۱۰ درصد افزایش پیدا کند.

مخبر با بیان اینکه بسیاری از مشکلات مثل تورم و رشد نقدینگی در اقتصاد کشور با هدایت سرمایه های خرد مردم به بازار تولید مهار خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر بیش از ۳۵ میلیارد دلار ارز در خانه های مردم وجود دارد که اگر بتوانیم با اتخاذ تدابیری این حجم را به چرخه سرمایه گذاری هدایت کنیم، اقتصاد کشور در مدت سه سال به نقطه مطلوبی خواهد رسید. باید آگاه باشیم که دشمن قصد اخلال در وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را دارد و چون در عرصه های دیگر علیه ما موفقیتی نداشته می خواهد در جنگ اقتصادی علیه ملت ما پیروز شود.

 رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: امنیت غذا و تامین دارو دو مولفه مهم در ستاد اجرایی فرمان امام محسوب می شود طی سال گذشته ۱۰ هزار طرح اشتغال محور توسط ستاد در سیستان و بلوچستان اجرا شد که نتیجه آن بی نیازی ۱۰ درصدی کشور از واردات گوشت بود که نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار برای کشور صرفه جویی ارزی به همراه داشت و در زمینه دارو نیز تامین مواد اولیه داروسازان کشور و صرفه جویی ارزی در دستور کار ستاد است.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۷۰۰ میلیون دلار برای واردات دارو هزینه می شده است، گفت: در حال حاضر با فراهم کردن بستر تولید مواد اولیه مورد نیاز کارخانه های داروسازی کشور از خروج ۵۰۰ میلیون دلار ارز جلوگیری می شود که تا امروز حدود ۱۸۰ میلیون دلار از این چشم انداز محقق شده است.

مخبر در خصوص احداث واحد دامداری ۳۰ هزار راسی زرندیه نیز عنوان داشت: امیدواریم این طرح تا دهه فجر به پایان برسد که با این بهره برداری ۶۰۰ نفر مشغول به کار شده و سالانه ۳۵ هزار تن انواع فرآورده‌های دامی نیز تولید خواهد شد.

 رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از ایجاد ۶۵ هزار طرح خرد و خانگی در سراسر کشور تا پایان امسال خبر داد و گفت: با اجرای این طرح ها ظرفیت تولید ۱۰ درصد از گوشت مورد نیاز کشور  فراهم می شود.  

کد خبر: ۲۸٬۴۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha