۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰
ساخت ۱۰۰ هزار مسکن برای کارگران| تعاونی ها تقویت شوند
معاون حقوقی وزارت تعاون:

ساخت ۱۰۰ هزار مسکن برای کارگران| تعاونی ها تقویت شوند

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سال قبل یک میلیون مسکن ساخته شد که ۱۰ درصد معادل ۱۰۰ هزار واحد مربوط به کارگران بوده است.

به گزارش بازار، حجت الاسلام صحبت الله رحمانی ظهر یکشنبه در مراسم هفته کار وکارگر در شهرستان نور با بیان اینکه مازندران در عرصه‌های جهاد و دفاع مقدس پیشگام بوده است، یاد وخاطره بیش از هزار شهید جامعه کارگری را گرامی داشت و افزود: هفته کار وکارگر فقط متعلق به کار و کارگر نیست بلکه همه جامعه را در برمی گیرد.

وی شمار کارگران بین ۱۴ تا ۱۶ میلیون نفر ذکر کرد و افزود: نیمی از جامعه ما را قشر کارگران تشکیل می‌دهند.

وی با عنوان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری در وزارت کار سرلوحه کار قرار می‌گیرد و باید منویات رهبری را جامعه عمل پوشاند، به وعده صادق و تنبیه سفاک ترین رژیم‌ها اشاره و اضافه کرد: وعده صادق فقط در حوزه جنگ و پهباد نیست، بلکه باید در همه حوزه‌ها محقق شود.

حجت الاسلام رحمانی با عنوان اینکه در حال جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم، گفت: دولت باید وظایف خود را در حق کارگران در زمینه مسکن، معیشت و غیره تأمین کند.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت تعاون گفت: جنگ کنونی اقتصادی جز با زحمت و تلاش کارگران محقق نمی‌شود و جهش تولید با مشارکت مردم محقق می‌شود.

وی ادامه داد: تمام غول‌های رسانه‌ای استکبار در تلاش هستند تا دولت را ناکارآمد جلوه دهند در حالی که دولت شبانه روزی رأی حل مشکلات در تلاش است.

حجت الاسلام رحمانی معیشت، درمان و مسکن کارگران را از جمله دغدغه‌ها بیان کرد و گفت: برای ظهور مشارکت مردم باید تعاونی‌ها را تقویت کنیم و آموزش و تربیت کارگر ماهر در این راستا اهمیت زیادی دارد.

وی با عنوان اینکه در بسیاری از استان‌ها با کمبود کارگر مواجه هستیم، افزود: مهارت آموزی در کشور تناسبی با کار ندارد و نیازمند تحصیلکردگان ماهر هستیم.

وی با بیان اینکه یک میلیون مسکن سال قبل در کشور ساخته شد، گفت: ۱۰ درصد آن مربوط به کارگران بود و برای اولین بار وزارت تعاون در حوزه بهزیستی هزار میلیارد تومان مصوب کرده است و این اعتبار برای مددجویان بهزیستی و معلولان هزینه می‌شود.

معاون حقوقی وزارت تعاون با اشاره به گلایه مقام معظم رهبری از بانک‌ها اظهار کرد: بانک‌ها در چرخه تولید خوب ورود نکردند در حالی که اگر حال کارگر خوب شود، حال جامعه خوب می‌شود.

وی تقویت شرکت‌های دانش بنیان را از الزامات برشمرد و گفت: ایجاد امنیت شغلی از جمله وظایف مسؤولان به شمار می‌رود تا مردم و کارگران بتوانند نسبت به آینده امیدوار باشند.

کد خبر: ۲۸۴٬۶۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha