۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
لغو ۲ پرواز هواپیمایی معراج در یک هفته
بازار گزارش می دهد

لغو ۲ پرواز هواپیمایی معراج در یک هفته

شاید کنسل شدن پروازها موضوعی عادی در ایران باشد اما عدم اطلاع شرکت های فروش بلیط طی دو روز گذشته به دلیل لغو پروازهای هواپیمایی معراج را باید به این عادی شدن لغو پروازها اضافه کرد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: در پی کاهش ٧٠ درصدی سفرهای هوایی از اسفند سال گذشته تاکنون و بسته شدن مرزهایی بین کشورها، ایرلاین های داخلی حال و روز چندان خوبی ندارند. اجرای پروتکل های بهداشتی به دلیل شیوع ویروس کرونا از سوی ایرلاین های داخلی شاید به طور کامل و ۱۰۰ درصد اجرا نشود اما به هر حال عدم رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از سوی برخی شرکتهای هواپیمایی داخلی باعث شده تا برخی از ایرلاین های داخلی از سوی سازمان هواپیمایی تذکر کتبی هم بگیرند.

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی چند روز پیش در پاسخ به این پرسش که آیا ایرلاین های داخلی از بابت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا و سازمان هواپیمایی تذکر کتبی دریافت کرده اند؟ گفته بود: برای تمام بخش های هوایی و ایرلاین های داخلی دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی ارسال شده است و به خوبی نیز این پروتکل ها رعایت شده است اما اگر احساس کنیم که این موارد رعایت نشده به آنها تذکراتی ارائه خواهد شد که تذکرات بسیار کمی از سوی سازمان هواپیمایی به ایرلاین ها داده شده است که قطعا آنها نیز رعایت کرده اند. 

اما نکته ای که این روزها در حال باب شدن از سوی برخی ایرلاین ها است لغو پروازها بدون اطلاع شرکت های فروش بلیط و جابجایی مسیر پروازها به دلیل کاهش تعداد مسافران است.

بی اطلاعی شرکتهای فروش بلیط از لغو پروازها
کاظمی یکی از مسافرانی که در طول یک هفته دو بار پرواز او به شیراز کنسل شده در تماس با خبرگزاری بازار گفت: چهارشنبه هفته گذشته با خرید بلیط از شرکت فروش بلیط "تی چارتر" برای سفر به شیراز اقدام کردم. این پراوز قرار بود روز جمعه ساعت ۱۰ صبح انجام شود. اما روز پنج شنبه ساعت ۱۲ اعلام شد که پرواز به شیراز لغو شده است و هزینه بلیط نیز استرداد خواهد شد.

این مسافر پرواز به شیراز با اشاره به اینکه هزینه لغو بلیط روز دوشنبه ۱۶ تیر ماه به بنده استرداد شد گفت: مجددا روز یک شنبه هفته جاری برای سفر به شیراز از شرکت فروش بلیط "علی بابا " اقدام کردم. این پرواز قرار بود که امروز سه شنبه ساعت ۱۰ انجام شود اما این پرواز نیز دیروز ساعت ۱۳ مجددا اعلام شد که لغو شده است. نکته ای که بسیار حالب بود این بود که علیرغم لغو پروازها هنوز شرکتهای فروش بلیط اقدام به فروش بلیط می کردند و از لغو پروازها نیز اظهار بی اطلاعی می کردند.

کاظمی گفت: در تحقیقی که از دلایل لغو پروازها به دست آمد اولا که پاسخ درستی از شرکت هواپیمایی معراج کسب نکردیم و دوم این که ظاهرا به دلیل کمبود مسافر برخی مسیرها به یکباره جابجا می شود. مثلا هواپیمایی که قرار بود به شیراز پرواز کند مسیر عسلویه را طی کرده است. خواهش ما این است که مسئولان هواپیمایی به وقت و زمان مردم اهمیت بیشتری بدهند. چرا که وقتی این ایرلاین ها اعلام می کنند بخشنامه آمده است که پروازها لغو شود مشخص است که هیچ دلیل محکمی برای لغو پروازها وجود ندارد.

کد خبر: ۲۸٬۴۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • x733 NL ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      1 0
      با سلام خیلی وقتها سایتهای اینترنتی بدون اطلاع ایرلاین ولی با نام ایرلاینها اقدام به فروش بلیط غیرقانونی میکنند و دوباره در صورت ایجاد ناهماهنگی ها پولها را پس می دهند و این به نام ایرلاین تمام میشه واقعا هیچ نظارتی به آژانسها و سایتهای فروش بلط اینترنتی نیست!! الان همین خبر عنوانش باید تی چارتر باشه ولی خورده معراج به نظرم صحیح نمی باشد. با تشکر