۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵
ذخیره برفی و آورد رودخانه ای مازندران کاهش یافت
مدیرعامل آب منطقه ای مازندران:

ذخیره برفی و آورد رودخانه ای مازندران کاهش یافت

ساری- داودیان، مدیرعامل آب منطقه ای مازندران گفت: ذخیره برفی و آورد رودخانه ای استان در سال جاری کاهش یافته است.

حیدر داودیان در گفت وگو با خبرنگار بازار مدیریت درست منابع آبی را امری مهم و ضروری برشمرد و گفت: متوسط بارندگی در کشور ۲۵۰ میلی متر و در مازندران ۶۳۰ میلی متر در سال است.

وی با عنوان این که با توجه به تغییر اقلیم، نوع بارندگی ها متفاوت شده است، افزود: به رغم داشتن بارندگی به دلیل تغییر اقلیم باز دچار خشکسالی هستیم و این مساله در تمامی مناطق جهان از جمله مازندران اثر گذاشته است.

وی مدیریت آب های سطحی را لازم دانست و گفت: شاهد بارش هایی در مدت کوتاه و با شدت هستیم و این نزولات به سرعت از دسترس خارج می شوند.

داودیان میزان بارندگی سال قبل را ۵۵۰ میلی متر ذکر کرد و گفت: همچنین ذخیره برفی ما کاهش یافته است اما خوشبختانه طی چند روز گذشته با بارش های خوب، میانگین آبی در استان افزایش یافته است.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با عنوان این که سال نرمالی را از نظر بارندگی در حال سپری هستیم، گفت: این به آن معنا نیست که در حوزه کشاورزی مشکلی نداریم زیرا آورد رودخانه ها ۲۵ درصد کاهش یافته است و شرایط نرمالی نداریم.

وی گفت: در سال جاری توانستیم در سد گلورد ۳۵ میلیون مترمکعب آب ذخیره و مدیریت کنیم و این مساله سبب شده تا در حوزه شرق استان چندان نگران کشاورزی نباشیم.

کد خبر: ۲۸۴٬۰۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha