۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
۳ پرونده احتکار خودرو به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در استان سمنان تشکیل شد
معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان سمنان:

۳ پرونده احتکار خودرو به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در استان سمنان تشکیل شد

سمنان- معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با اشاره به اینکه سه پرونده احتکار خودرو در استان تشکیل‌شده است، گفت: ارزش ریالی این تعداد پرونده ۲۵ میلیارد ریال است.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی یحیایی پیش از ظهر سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران بابیان اینکه مقابله با محتکران و گران‌فروشان در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی اخیر کنترل قیمت خودرو مهم‌ترین رویکرد و دغدغه این سازمان بود که بر این اساس بازرسی‌ها برای مقابله با محتکران خودرو در استان سمنان تشدید یافت.

وی بابیان اینکه در طی این بازرسی‌ها سه پرونده احتکار خودرو در استان سمنان تشکیل شد، افزود: ۲۲ خودرو به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در این راستا کشف و توقیف شد که بر اساس قانون با محتکران برخورد می‌شود.

انجام ۵۰ مورد بازرسی از انبارها و پارکینگ‌های عمومی
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با تأکید بر اینکه صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان و کاهش التهاب بازار و همچنین جلوگیری از دپوی خودروهای خریداری‌شده مهم‌ترین هدف از اجرای این طرح در استان است، تصریح کرد: در این مدت ۵۰ مورد بازرسی از انبارها و پارکینگ‌های عمومی و مجتمع‌های تجاری و نمایشگاه داران اتومبیل و نمایندگی‌های فروش خودرو انجام‌شده است.

یحیایی از مشارکت تعزیرات حکومتی در اجرای این بازرسی‌ها خبر داد و گفت: در این بازرسی‌ها هشدارهای لازم مبنی بر عدم اختصاص هرگونه فضا برای احتکار و دپوی خودرو به واحدهای موردنظر داده‌شده است.

وی با اشاره به اینکه پرونده‌های متخلفان برای بررسی و صدور رأی به مراجع زی ربط ارجاع شده است، خاطرنشان کرد: لازم است نمایندگی‌های فروش خودرو، بنگاه‌های فروش اتومبیل و مسئولان پارکینگ‌های عمومی و تجاری از پذیرش خودروهای بدون پلاک در پارکینگ‌ها و انبارها خودداری کنند.

ضرورت مشارکت مردم برای شناسایی محتکران
معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان سمنان تأکید کرد: در صورت وجود و رؤیت خودروهای فاقد پلاک، به‌عنوان دپو و احتکار تلقی می‌شود و به‌عنوان معاونت و شراکت در تخلف به مراجع تعزیری معرفی خواهند شد.

یحیایی با اشاره به اینکه عموم مردم می‌توانند در صورت مشاهده دپوی خودروی صفرکیلومتر و بدون پلاک در پارکینگ‌ها و حاشیه شهر مراتب را با شماره ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در میان بگذارند.

کد خبر: ۲۸٬۳۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha