۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
زمین وارداتی نیست| بافت های فرسوده گرگان فرصتی برای توسعه مسکن شهری
عضو انجمن انبوه سازان استان گلستان:

زمین وارداتی نیست| بافت های فرسوده گرگان فرصتی برای توسعه مسکن شهری

گرگان- عبدالهی، عضو انجمن انبوه سازان گلستان گفت: بیش از یک سوم از مساحت گرگان در بافت فرسوده واقع شده  است که می‌توان این مناطق را با حمایت و درایت به مناطق خوب شهری تبدیل کرد.

فاطمه عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اهمیت توجه به بافت های فرسوده شهری اظهار کرد: زمین وارداتی و تولیدی نیست و باید آنچه داریم را به درستی بهره برداری کنیم.

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان گلستان افزود: متاسفانه بیش از یک سوم از مساحت گرگان در بافت فرسوده واقع شده است که می‌توان این مناطق را با اندکی حمایت و درایت به مناطق خوبی تبدیل کرد.

وی گفت: هر سازنده‌ای که وارد بازسازی بافت های فرسوده می‌شود از خود گذشتگی دارد زیرا سرمایه‌گذاری در بافت فرسوده سود چندانی نداشته این درحالی است که مصالح ساخت همان مصالحی است که در بافت‌های دیگر استفاده می‌شود.

به گفته وی، قیمت آپارتمان در بافت فرسوده حداقل ۲۰ میلیون تومان زیر قیمت بافت‌های دیگر است.

عبداللهی با اشاره به ۱۹ بند مشوق‌ که شورای معماری مسکن تصویب کرده است، گفت: چهار بند از ۱۹ بند مشوق های شورای معماری مسکن با همت راه و شهرسازی و شهرداری گرگان مصوب شده و در حال اجرا است.

وی افزود: زمانی که بافت فرسوده بازسازی می‌شود فرهنگ منطقه هم تغییر می‌کند زیرا ساکنان این مناطق یکجا ساکن نمی مانند و پراکنده می‌شوند.

عبداللهی اضافه کرد: توجه به بافت فرسوده باعث تحول در زندگی ساکنان این محلات شده و موجب پیشرفت و تغییر فرهنگ آنان خواهد شد.

وی اظهار کرد: بافت‌های فرسوده کوی محتشم و قلعه حسن بهترین نقاط گرگان به حساب می آیند که باید به آنها رسیدگی شود تا بتوان سازنده‌های بیشتری را در راستای احیا و تحول به آنجا هدایت کنیم.

تسهیلات بافت فرسوده باید افزایش یابد

عبداللهی در رابطه با تسهیلات بانکی بافت های فرسوده گفت: تسهیلات بافت فرسوده باید افزایش یابد و سود آن هم کاهش پیدا کند، همچنین بایستی به دلیل ناتوانی مالی افراد منطقه، اقساط پرداخت تحصیلات طولانی‌تر شود.

وی ادامه داد: از شهرداری خواهش می‌کنم در تفکیک غیرمجاز ماده ۱۰۱ بافت‌های فرسوده مدارا کرده و عوارض تفکیک اعمالی را به نرخ روز از مردم دریافت نکند تا این مناطق هم مانند منطقه ناهارخوران به آبادانی برسند و از بافت فرسوده خارج شوند.

وی در پایان ضمن قدردانی از همکاری شهرداری در بافت های فرسوده، گفت: شهرداری از مناطق فرسوده و کم برخوردار به دنبال سود نباشد.

کد خبر: ۲۸۳٬۷۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha