۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۹
مقاوم سازی نیمی از خانه‌های روستایی استان یزد
مدیرکل بنیاد مسکن یزد خبر داد؛

مقاوم سازی نیمی از خانه‌های روستایی استان یزد

یزد- نادریان زاده، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد از افزایش ۳ برابری مقاوم سازی خانه‌های روستایی برای جلوگیری از تخریب و خسارت های ناشی از بلایای طبیعی از جمله سیلاب خبر داد.

علیرضا نادریان زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بیش از ۴۵ هزار خانه در روستاهای استان وجود دارد، اظهار کرد:‌ عملکرد اداره کل در دو سال و نیم گذشته ۳ برابر افزایش یافته است به طوری که از ۴۵ هزار واحد مسکونی روستایی موجود در استان نیمی از آنها بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵مقاوم سازی شده است.

وی با بیان اینکه در ۲ سال و نیم اخیر ۲۲ هزار واحد روستایی از خدمات مقاوم سازی از جمله تسهیلات مقاوم سازی و خدمات فنی ساخت مسکن برخوردار شده اند، اضافه کرد:‌ تسهیلات ساخت مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان بود که سال گذشته به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافت و بازپرداخت آن نیز به ۲۰ سال با کارمزد ۵ درصد رسید.تسهیلات مسکن روستایی افزایش یافت.

این مسئول با تاکید بر اینکه این تسهیلات ۳ سال تنفس دارد، عنوان کرد:‌ سهمیه سال گذشته استان یزد برای دریافت این تسهیلات ۳ هزار و سهم ۵۰۰ فقره تسهیلات بود که این سهمیه در سال جاری افزایش خواهد یافت.

کد خبر: ۲۸۳٬۶۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha