۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۳
۷۰ درصد از اراضی کشاورزی استان زنجان دیمی است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

۷۰ درصد از اراضی کشاورزی استان زنجان دیمی است

زنجان- حسنی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان،گفت: ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی استان زنجان دیمی است و مهمترین اقدام برای روزهای قبل از کشت، اقدامات ترویجی است.

روح الله حسنی در گفتگو با خبرنگار بازار،گفت: راهبرد اصلی در تولید محصولات کشاورزی در استان زنجان، حفظ و افزایش تولید پایدار به ویژه در حوزه محصولات استراتژیک است.

وی با بیان اینکه برای تامین امنیت غذایی باید سطوح زیر کشت یا بهره وری را افزایش دهیمابراز کرد: با توجه به چالش های اشاره شده، افزایش امکان سطح زیر کشت برای خیلی از محصولات وجود ندارد بنابراین باید به سمت افزایش بهره وری برویم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان،به اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان، اشاره کرد و گفت: هدف اصلی این طرح، افزایش میزان تولید و تثبیت آن در واحد سطح است.

حسنی با بیان اینکه۷۰ درصد از اراضی کشاورزی استان زنجان دیمی است،تاکید کرد: مهمترین اقدام برای روزهای قبل از کشت، اقدامات ترویجی خواهد بود تا کشاورزان برای رعایت استانداردهای کشت، آمادگی لازم را با پیش‌زمینه علمی داشته باشند.

وی با بیان اینکه ۴۳۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان تحت پوشش اجرای طرح جهش تولید قرار گرفته است،بیان داشت: از این میزان حدود ۳۰۰ هزار هکتار به کشت محصول راهبردی گندم اختصاص دارد و در مابقی اراضی یعنی ۱۳۰ هزار هکتار نیز کشت سایر محصولات دیمی از جمله نخود، عدس و علوفه های دیمی را دنبال می کنیم.

کد خبر: ۲۸۲٬۹۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha