۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷
اصناف آسیب دیده از کرونا توان پرداخت مالیات را ندارند
رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف تهران:

اصناف آسیب دیده از کرونا توان پرداخت مالیات را ندارند

اژدرکش، رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف تهران خواهان برطرف شدن مشکلات مالیاتی صنوف آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا شد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، علی اژدرکش اظهار داشت: ۴۵ درصد اصناف ما توزیعی است. ۳۳ درصد اصناف مربوط به بخش خدمات و ۲۲ درصد مربوط به بخش تولید است.

رئیس اتحادیه کفشهای ماشینی تهران ادامه داد: اصناف کشور، امروز با دارا بودن سهم ۱۷ درصد ی از تولید ناخالص ملی جایگاه ویژه ای در اقتصاد جمهوری اسلامی ایران دارند.

اژدرکش افزود: جایگاه اصناف در اقتصاد کشور از این لحاظ دارای اهمیت است که دو برابر بخش کشاورزی کل کشور در تولید ناخالص کشور سهم دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما ۶۰۰ هزار واحد تولیدی در کشور داریم و در کنار آن شبکه توزیعی وجود دارد که وظیفه مهمی ایفا می کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف تهران به اهمیت اقتصاد در نزد رهر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: طی هشت سال گذشته رهبر معظم انقلاب با نامگذاری شعار سال با مفاهیم اقتصادی مسیر کلان کشور را به ما نشان داده اند. امسال نیز که سال جهش تولید است باید روی تولید و کسب و کار تمرکز کنیم.

وی تاکید کرد: مشکلات بخش اصناف روشن و واضح است؛ بعضی از صنوف کشور اطلاعات مالی روزانه ای دارند. صنف طلافروش هر روز قیمت خود را دارد و نرخ ها بروز است. اگر طلا گران شود و اصناف طلافروش هر روز طلا را با قیمت روز بفروشند به گرانفروشی متهم نمی شوند اما وضعیت سایر صنوف به این شکل نیست. صنوفی که مواد اولیه را با توجه به گرانی ارز تهیه می کند مجبور است کالای تولید شده را به قیمت روز بفروشد اما متهم به گرانفروشی می شود.

اژدرکش اضافه کرد: سازمان مالیاتی باید مالیات خود را متناسب با فضای کسب و کار تعیین کند. اکثر اصناف در اسفند و فروردین تعطیل یا نیمه تعطیل بوده اند. حتی در ماه مبارک رمضان که زمان رونق برخی از صنوف است، رکود ناشی از شیوع کرونا در بازار حاکم بود. از اینرو سازمان مالیات نباید از صنوف مالیات اخذ کند.

کد خبر: ۲۸٬۲۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha