۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸
متوسط ساخت مسکن ملی در تهران هر متر ۹ میلیون| آسانسور بلای مسکن مهر
مدیر کل بنیاد مسکن تهران در پاسخ به بازار اعلام کرد

متوسط ساخت مسکن ملی در تهران هر متر ۹ میلیون| آسانسور بلای مسکن مهر

زمانی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران با بیان اینکه متوسط ساخت مسکن ملی در تهران سال گذشته هر متر ۹ میلیون تومان بود گفت: مطمئنا هزینه ساخت مسکن ملی امسال با تورم عمومی افزایش خواهد داشت.

بازار؛ گروه راه و مسکن: عطاء الله زمانی مظفر آبادی در پاسخ به این پرسش خبرنگار خبرگزاری «بازار» مبنی بر اینکه متوسط ساخت مسکن ملی در استان تهران چقدر است؟ گفت: نرخ های مصوب مسکن ملی در اختیار وزارت راه و شهرسازی است اما آنچه که برآورد شده است این است که سال گذشته هزینه ساخت مسکن ملی در استان تهران به طور متوسط هر متر ۹ میلیون تومان بود.

آنچه که برآورد شده است این است که سال گذشته هزینه ساخت مسکن ملی در استان تهران به طور متوسط هر متر ۹ میلیون تومان بود

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امسال با این تورم عمومی رخ داده می توان متصور بود که هزینه ساخت مسکن ملی افزایش می یابد؟ ادامه داد: مطمئنا هزینه ساخت مسکن ملی امسال با تورم عمومی افزایش خواهد داشت. آنچه که مشخص است این است که تسهیلات مسکن ملی ۵۵۰ میلیون تومان است.

زمانی مظفر آبادی با اشاره هبا ینکه بنیاد مسکن یک نهاد غیر دولتی است که در سال ۵۸ با افتتاح حساب ۱۰۰ امام تلاش کرده است تا در سه حوزه عمران روستایی ، بازسازی مسکن روستایی و بازسازی مسکن شهری فعالیت خود را انجام دهد گفت: طرح های هادی یکی از اولویت های روستا ها است که منجر به توسعه روستاها می شود و در کل روستاهای کشور و استان تهران روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی هستند.

امسال تلاش می کنیم که ١٠٠ طرح هادی روستایی را بازنگری کنیم. سال گذشته از ۵۳۰ روستا ۹۷ روستا با ۷۲ میلیارد تومان عملیات عمرانی و ۱۸۴ هزار متر مربع آسفالت معابر روستایی در سطح روستاها انجام شد

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران با اشاره به اینکه سال گذشته تلاش شد در همین راستا ۶۲ طرح هادی در استان تهران بازنگری شود و امسال هم تلاش می شود چند طرح را بازنگری کنیم ادامه داد: امسال تلاش می کنیم که ١٠٠ طرح هادی روستایی را بازنگری کنیم. سال گذشته از ۵۳۰ روستا ۹۷ روستا با ۷۲ میلیارد تومان عملیات عمرانی و ۱۸۴ هزار متر مربع آسفالت معابر روستایی در سطح روستاها انجام شد.

در حال حاضر بیش از ٩٣ هزار و ۷۶۹ سند در استان تهران صادر شد و امروز ٧٠ درصد واحدهای روستایی استان تهران سند دارند و امسال هم ٣ هزار سند صادر خواهد شد

زمانی با بیان اینکه یکی از وظایف بنیاد مسکن صدور اسناد مالکیت در روستا و شهرهایی با جمعیت زیر ٢۵ هزار نفر است، گفت: در حال حاضر بیش از ٩٣ هزار و ۷۶۹ سند در استان تهران صادر شد و امروز ٧٠ درصد واحدهای روستایی استان تهران سند دارند و امسال هم ٣ هزار سند صادر خواهد شد.

باید در مرحله اول ۵ هزار قطعه زمین را تمام و واگذار کنیم که در شش ماه اول امسال این اقدام انجام می‌شود و تا پایان دولت باید ١٠ هزار قطعه را برای نهضت ملی مسکن واگذار کنیم

وی همچنین درباره تامین زمین برای پروژه نهضت ملی مسکن ادامه داد: توافقنامه‌ای بین بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی برای تامین زمین منعقد شد و باید در مرحله اول ۵ هزار قطعه زمین را تمام و واگذار کنیم که در شش ماه اول امسال این اقدام انجام می‌شود و تا پایان دولت باید ١٠ هزار قطعه را برای نهضت ملی مسکن واگذار کنیم.

زمانی با تاکید بر اینکه به دلیل ارزش و قیمت زمین واگذاری زمین در روستا محدودیت‌هایی دارد، گفت: ارزش زمین در روستاهای استان تهران به شدت بالا است و بنابراین یک قطعه زمین ممکن است به چند خانوار ارایه شود و تحویل زمین در قالب اجرای پروژه نهضت ملی مسکن دستورالعمل وجود دارد.

وی افزود: متولی ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن شهرهایی با جمعیت زیر ۵٠ هزار نفر بنیاد مسکن است و تا کنون ١٩٣ هزار نفر متقاضی ثبت نام کردند که ٧ هزار و ۴٠٠ متقاضی تأیید شده‌اند. ساخت ١۴٢٠ واحد نهضت ملی مسکن در جیلارد دماوند، ۴٠٠ واحد در نسیم شهر، ٧٧۴ واحد در اسلامشهر، ١٢٨ واحد در سایت محک و همچنین ٨۴ واحد در شاهد شهر آغاز شده است.

دولت سیزدهم همواره تلاش داشته است تا واحدهای مسکن مهر باقیمانده را تکمیل و به بهره برداری برساند بنابراین تکمیل پروژه های مسکن مهر ۸ هزار واحد مسکن مهر منتظر نصب آسانسور هستند

مدیر کل بنیاد مسکن استان تهران با بیان اینکه با احتساب پروژه‌های نیمه تمام در مجموع ساخت ۵ هزار و ٧٢٨ واحد در دستور داریم در پاسخ به این پرسش مشکل عدم تحویل واحدهای مسکن مهر در استان تهران چیست؟ ادامه داد: دولت سیزدهم همواره تلاش داشته است تا واحدهای مسکن مهر باقیمانده را تکمیل و به بهره برداری برساند بنابراین تکمیل پروژه های مسکن مهر ۸ هزار واحد مسکن مهر منتظر نصب آسانسور هستند.

وی افزود: بیش از ۱۵۸۰ واحد مسکن مهر به روش سه جانبه و کمتر از ۶۴۰۰ مسکن مهر توسط تعاونی ها باقیمانده است که بیشتر از ۹۵ درصد آنها مشکل عدم نصب آسانسور دارند. به هر حال تلاش دولت این است که هر طور شده مشکل مسکن مهر باقیمانده مرتفع و تحویل متقاضیان شود و امسال نیز پرونده مسکن مهر بسته شود.

زمانی درباره ساخت مسکن محرومان و سهم استان تهران گفت: در سطح کشور ۵٠ هزار واحد مسکونی برای محرومان توسط بنیاد مسکن ساخته می‌شود که سهم استان تهران ٣٢٠٠ واحد مسکونی است که عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

در حال حاضر در استان تهران ۵۴ درصد واحدهای مسکن روستایی مقاوم هستند اما ۴۶ درصد غیر مقاوم هستند

وی با اشاره به اینکه افزایش سقف وام مسکن روستایی از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان تحرک خوبی برای ساخت و ساز در روستاها ایجاد کرد گفت: در حال حاضر در استان تهران ۵۴ درصد واحدهای مسکن روستایی مقاوم هستند اما ۴۶ درصد غیر مقاوم هستند از این رو اگر می خواهیم واحدهای مسکن مهر تخریب نشوند باید مقاوم‌سازی را با استفاده از وام های ارزان قیمت که به شکل سفته زنجیره ای پرداخت می شود در اولویت قرار دهیم.

کد خبر: ۲۸۲٬۸۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha