۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
آماده‌سازی ناوگان «هما» برای انجام عملیات حج ۱۴۰۳
سرپرست معاونت مهندسی و تعمیرات هما اعلام کرد

آماده‌سازی ناوگان «هما» برای انجام عملیات حج ۱۴۰۳

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، ناوگان پروازی خود را برای انجام عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ آماده می‌کند.

به گزارش بازار، محمدرضا حسن بوذری سرپرست معاونت مهندسی و تعمیرات "هما " با گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت‌گرفته، پرواز عملیات حج تمتع سال ۱۴۰۳ در روزهای پایانی اردیبهشت ماه سال جاری آغاز می‌شود. با توجه به گستردگی این عملیات در سطح کشور، "هما" تمهیداتی برای انجام این عملیات پیش بینی و برنامه ریزی کرده است.

حسن بوذری افزود: یکی از این اقدامات آماده سازی ناوگان برای انجام پروازهای این عملیات است.

وی در ادامه گفت: در حج تمتع ۱۴۰۳، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران درنظر دارد از ناوگان ایرباس خود بهره گیرد. لذا طبق برنامه‌ریزی، بازرسی‌های ناوگان ایرباس A۳۰۰-۶۰۰, A۳۱۰, A۳۰۰B۴ در این عملیات از اسفند ماه سال ۱۴۰۲ آغاز و هم اکنون نیز ادامه دارد.

سرپرست معاونت مهندسی و تعمیرات "هما" به تعمیرات اساسی دو فروند هواپیمای A۳۰۰-۶۰۰ و A۳۱۰-۳۰۰ که در عملیات حج استفاده خواهند شد اشاره کرد و گفت: هم اکنون هواپیمای A۳۰۰-۶۰۰ تحت تعمیرات سازه‌ای (S-CHECK) وایرباس A۳۱۰-۳۰۰ نیز تحت تعمیرات چک C قرار دارند که تمامی تعمیرات توسط متخصصان مهندسی و تعمیرات در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام‌می‌شود.

بوذری در مورد این نوع تعمیرات گفت: در این نوع تعمیرات تمامی قسمت‌های بال و بدنه، موتورها و سیستم‌های الکترونیک مطابق با آخرین استانداردها و بر اساس دستورالعمل کارخانه سازنده مورد بازرسی و چک‌های دقیق قرار می‌گیرند. براساس برنامه ریزی صورت‌گرفته این هواپیماها در صورت تأمین قطعات مورد نیاز پیش از آغاز عملیات حج فعال خواهند شد.

کد خبر: ۲۸۲٬۶۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha