۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸
هدف‌گذاری ارزآوری ۵ میلیاردی از صادرات خدمات مهندسی آب و برق
مدیر امور بین‌الملل وزارت نیرو خبر داد

هدف‌گذاری ارزآوری ۵ میلیاردی از صادرات خدمات مهندسی آب و برق

اکبری، مدیر امور بین‌الملل وزارت نیرو از هدف‌گذاری ارزآوری ۵ میلیارد دلاری سالانه از صادرات خدمات مهندسی آب و برق در ۴ یا ۵ سال آینده خبر داد.

به گزارش بازار، مجتبی اکبری، مدیر امور بین‌الملل وزارت نیرو در نشست خبری افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا اظهار داشت: دوماه پیش به عنوان وزیر محترم امورخارجه به سریلانکا سفر کرده بودیم که مسئولان این کشور اذعان داشتند یک پروژه بسیار مهم در کشور سریلانکا به موقع و با هزینه برآورد شده توسط این کشور بدست متخصصان ایرانی اجرا شده است و بسیار اعلام رضایت داشتند.

اکبری رقم تأمین مالی این پروژه توسط سریلانکا را ۵۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: متخصصان ایرانی با صدور و انتقال دانش و خدمات فنی و مهندسی به کشور سریلانکا، امکان آغاز فعالیت شرکت‌های سریلانکایی در امور مهندسی صنعت آب و برق را فراهم کردند که این مسئله مورد تقدیر رئیس جمهوری سریلانکا قرار گرفت.

وی افزود: این پروژه بزرگ مهندسی ظرف روزهای آینده توسط مسئولان ایرانی و سریلانکایی به بهره برداری خواهد رسید.

اکبری بحث بازارسازی برای شرکت‌های ایرانی را در دولت سیزدهم یک رویکرد جدی دانست و گفت: بحث توسعه دیپلماسی به‌خصوص با کشورهای همسایه در صدور خدمات فنی و مهندسی آب با جدیت در حال پیگیری است و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا ۴ یا ۵ سال آینده بتوانیم سالانه بیش از ۵ میلیارد دلار ارزآوری برای کشور داشته باشیم.

وی ادامه داد: در کشورهای عراق، الجزایر، قطر، تاجیکستان، اسلوونی و حوزه آفریقا در حال بررسی و مذاکره اجرای پروژه های جدید آب و برق توسط متخصصان ایرانی هستیم.

کد خبر: ۲۸۲٬۶۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha