۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴
صنایع انرژی بر، ۲ درصد برق مصرفی خود را از انرژی تجدیدپذیر تامین می‌کنند
مدیرعامل شرکت توانیر:

صنایع انرژی بر، ۲ درصد برق مصرفی خود را از انرژی تجدیدپذیر تامین می‌کنند

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: بر اساس قانون جهش تولید صنایع امسال ۲ درصد از نیاز برق خود را باید از نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین کنند که این میزان به صورت سالانه و تا ۵ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیرگفت: به منظور توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر بر اساس قانون جهش تولید، پیشبینی شده که سالانه ۱ درصد به میزان تامین انرژی صنایع انرژی برق از انرژی تجدیدپذیر افزوده شود. سال گذشته این میزان برای صنایع ۱ درصد بود و برای سال ۱۴۰۲، ۲ درصد از برق مورد نیاز صنایع انرژی بر باید از طریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین شود.

او افزود: بر اساس مصوبه هیئت وزیران نیز، ادارات مکلف هستند تا ۲۰ درصد از انرژی مصرفی خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کنند، اما به این جهت که امکان ایجاد این ظرفیت برای برخی از ادارات در شرایط فعلی میسر نباشد، پیشبینی شده که این قانون به صورت مرحله‌ای اجرا شود و در سال اول که امسال است، باید ۵ درصد از مصرف بخش اداری کشور از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین شود.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: اداراتی که به اندازه ۵ درصد نیاز مصرفشان نیروگاه تجدیدپذیر دارند، از خرید برق از تابلو سبز یا نیروگاه‌های تجدیدپذیر معاف هستند. اداراتی هم که کمتر از ۵ درصد نیروگاه‌های تجدیدپذیر را در اختیار دارند باید نسبت به خرید برق از تابلو برق سبز اقدام کنند یا شرکت‌های توزیع نیروی برق به نمایندگی ازا آنها برق مورد نیاز را از تابلو سبز خرید می‌کنند و در قبض آنها اعمال خواهند کرد.

رجبی مشهدی با اشاره به میزان تقاضایی که بر اساس این اقدام برای انرژی تجدیدپذیر ایجاد می‌شود گفت: ۲ دو درصد صنایع معادل ۱.۳ تراوات ساعت خواهد بود و ۵ درصد ادارات هم حدود ۱ تراوات ساعت می‌شود و مجموعا بیش از ۲ تراوات ساعت تقاضای برق تجدیدپذیر ایجاد می‌کند.

کد خبر: ۲۸۲٬۵۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha