۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
۲۳۰ میلیارد تومان خسارت راه‌های استان هرمزگان
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان

۲۳۰ میلیارد تومان خسارت راه‌های استان هرمزگان

یوسف عابدینی جمع کل خسارات اولیه وارده به زیرساخت‌های جاده‌ای استان هرمزگان را حدود ۲۳۰ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: فقط ۷ راه روستایی شامل ۲۱ روستا در دست بازگشایی قرار دارد و سایر راه‌های شریانی و روستایی باز است.

به گزارش بازار، ‌ یوسف عابدینی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های استان هرمزگان در مواجهه با سیلاب و اقدامات انجام شده گفت: با توجه به سیل بی‌سابقه در ۲۵ سال اخیر که از غرب تا شرق استان را فرا گرفت، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان بنا به وظیفه، ‌ اقدامات اولیه برای جلوگیری از انسداد راه‌ها و برقراری تردد ایمن را در دستور کار خود قرار داد.

عابدینی افزود: درابتدا ۱۵۰ راه روستایی و ۷ محور شریانی مسدود شد که پس از تلاش شبانه‌روزی راهداران در حال حاضر تمام راه‌های شریانی باز و تردد در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان بیان کرد: از ۱۵۰ راه روستایی مسدود نیز فقط ۷ راه روستایی شامل ۲۱ روستا در حوالی جاسک و بشاگرد که به دلیل طغیان رودخانه‌ها مسدود شده بود در دست بازگشایی قرار دارد و مسیر دسترسی به سایر روستاهای استان باز و تردد برقرار است. خوشبختانه محور مهم جاسک-کنارک نیز دو روز قبل به همت راهداران بازگشایی شد.

وی طول راه‌های متاثر از سیل و آسیب دیده در استان هرمزگان را حدود ۲۷۸۵ کیلومتر شامل ۱۹۴۴ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۸۴۱ کیلومتر راه روستایی عنوان کرد و افزود: تعداد پل‌های کوچک و بزرگ آسیب دیده یا تخریب شده در این استان ۴۸۵ دستگاه و ریزش برداری و پاکسازی سطح راه در ترانشه‌های سنگی بیش از ۱۰۰ مورد است.

به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان جمع کل خسارات اولیه وارده به زیرساخت‌های جاده‌ای استان هرمزگان را حدود ۲۳۰  میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: در این استان از همان ساعات اولیه وقوع سیل با بسیج حداقل ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین راهداری و راهسازی شامل ماشین‌آلات راهداری و بخش خصوصی، عملیات مرمت و بازگشایی اولیه شروع شد و خوشبختانه از روز چهارشنبه گذشته، تمام راه‌های اصلی و شریانی استان بازگشایی و تردد در آن برقرار شد.

کد خبر: ۲٬۸۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha