۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۷
تامین ارز صنایع، دارو و کالاهای اساسی از مرز ۱.۹ میلیارد دلار گذشت
در ۲۵ روز گذشته؛

تامین ارز صنایع، دارو و کالاهای اساسی از مرز ۱.۹ میلیارد دلار گذشت

از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان روز شنبه ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ بیش از یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار ارز صنایع، ۳۶۷ میلیون دلار ارز کالاهای اساسی و کشاورزی و ۵۹ میلیون دلار ارز دارو و تجهیزات پزشکی تامین شد.

به گزارش بازار، علی سعیدی در ادامه ارائه گزارش‌های روزانه تامین ارز و معاملات طلای مرکز مبادله با اعلام اینکه هفدهمین جلسه حراج حضوری شمش طلای مرکز مبادله ارزو طلای ایران امروز به روال سابق برگزار شد، اظهار کرد: در این حراج از ۲۹۰ قطعه شمش عرضه شده توسط صادرکنندگان، ۱۲۴ کیلوگرم شمش طلا در قطعه های یک کیلوگرمی و با عیار ۹۹۵ در هزار مورد معامله قرار گرفت که میانگین قیمت هر قطعه شمش طلا، ۴ میلیارد و ۷۴۸ میلیون تومان ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر حراج شمش و سکه طلا، تامین ارز به قوت خود در مرکز مبادله ایران ادامه دارد، توضیح داد: از ابتدای سال تا پایان ۲۵ فروردین ماه شاهد تامین ارز ۳۶۷ میلیون دلاری در حوزه کالاهای اساسی و کشاورزی بودیم؛ گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی عمده ارز را در این گروه به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز گروه دارو و تجهیزات پزشکی معادل ۵۹ میلیون دلار صورت گرفته که دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی مهمترین اقلام این گروه جهت تخصیص ارز بوده است.

سعیدی با بیان اینکه در مجموع یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار ارز صنایع تامین شده است، تشریح کرد: تامین ارز صنایع به دو صورت نیمایی و توافقی بوده است. صنایع حمل و نقل و خودرو به ترتیب ۲۷۸ و ۱۴۶ میلیون دلار ارز نیمایی و توافقی دریافت کردند.

وی ادامه داد: همچنین، تامین ارز نیمایی «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک»، «صنایع معدنی»، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» و «منسوجات» به ترتیب معادل ۹۰، ۶۸، ۴۸ و ۸۸ میلیون دلار صورت گرفته است؛ این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب، ۲۳، ۸۷، ۶۷ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کرده‌اند. علاوه بر این گروه ها، ۴۶۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۸۸ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اعلام اینکه اولین حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران فردا ۲۷ فروردین ماه برگزار می‌شود، بیان کرد: این حراج دهمین جلسه حراج سکه طلا مرکز مبادله ایران است و به صورت غیرحضوری از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار می‌شود. دارایی موضوع دهمین حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته‌بندی است.

کد خبر: ۲۸۲٬۳۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha