۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹
در بررسی جداول بودجه اجازه تصرف در منابع و مصارف را نداریم
رئیس مجلس در پاسخ به نماینده خدابنده:

در بررسی جداول بودجه اجازه تصرف در منابع و مصارف را نداریم

رئیس مجلس گفت: به هیچ عنوان نه دولت در پیشنهادات خود که در مرحله دوم ارسال می کند نه مجلس در زمان رسیدگی چه در صحن چه در کمیسیون حق ندارد در منابع و مصارف دست بزند.

به گزارش بازار، سید البرز حسینی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۶ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از نیروهای مسلح و حافظان امنیت از پاسخ دندان شکنی که به رژیم صهیونیستی دادند و امید را در جامعه و کشور ایجاد کردند، گفت: آقای دکتر قالیباف بحث بنده بر سر بودجه است، در حال حاضر قسمت دوم بودجه بارگذاری شده، سوال اینجاست شما روشنگری کنید. بحث ما بر سر جداول کلان است یا جداول پیوسته که بارگذاری شده است. تا فردا هم کمیسیون ها بیشتر فرصت ندارند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث بر سر جداول است یا اینکه روند کار به صورتی است که همکاران می توانند بر روی پروژه مناطق خود نیز صحبت کنند، قاعده می گوید باید بر روی مباحث کلان بودجه ای بررسی شود، منطق کار این است که اگر قرار است بر روی مباحث جزئی دستگاه ها پیش برویم کار به اتمام نمی رسد.

وی افزود: چگونه این مباحث باید مطرح شود، در حال حاضر مسئله گنگ است، اگر نحوه ثبت پیشنهادات به سمت پروژه های جزئی برود منطق برنامه ریزی و بودجه ریزی بهم می ریزد.

قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به نماینده خدابنده، گفت: در حال حاضر در مرحله دوم فقط بند (ب) ماده ۱۸۲ را دنبال می کنیم یعنی فقط جداول که تاکنون نبوده است. به هیچ عنوان نه دولت در پیشنهادات خود که در مرحله دوم ارسال می کنند نه مجلس در زمان رسیدگی چه در صحن چه در کمیسیون حق ندارد در منابع و مصارف دست بزند.

رئیس مجلس ادامه داد: در صدر جدول دوم حق نداریم تبصره و حکم جدیدی بنویسیم، جداول در آنجا است در همین صحن دوستان بدون حکم و تبصره جدید در سرفصل ها می توانند پیشنهاد داشته باشند.

قالیباف در ادامه یادآور شد: دوستان فناوری و معاونت قوانین آماده اند هرکدام از دوستان که سوال دارند پاسخ دهند، بارگذاری هم به گونه ای طراحی شده که در همین راستا است. به غیر از این، سیستم اجازه تغییر نمی دهد که جداول وجود دارد، پیوست اول آن طرح های عمرانی و پیوست دوم و سوم هم بحث شرکت ها و واگذاری دارایی ها مشخص شده است.

کد خبر: ۲۸۲٬۲۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha