۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۵
افزایش ۹ درصدی بهره حقوق مالکانه معادن| درآمد ۸ همتی از صادرات معدنی‌ها و پتروشیمی‌ها
بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳؛

افزایش ۹ درصدی بهره حقوق مالکانه معادن| درآمد ۸ همتی از صادرات معدنی‌ها و پتروشیمی‌ها

دولت در مجموع بیش از ۴۷۵ هزار میلیارد تومان اخذ مالیات بر کالا و خدمات در سال ۱۴۰۳ پیش‌بینی کرده که از این میزان ۸۰۰۰ میلیارد تومان درآمد حاصل از صادرات مواد خام و محصولات معدنی و... است.

به گزارش بازار، بعدازظهر امروز (شنبه ۲۵ فروردین ماه)، جزئیات بخش دوم لایحه بودجه سال جاری که قرار است از فردا در کمیسیون تلفیق بررسی شود، منتشر شد.

حسب جزئیات منتشر شده از بخش دوم لایحه بودجه سال جاری، دولت در مجموع بیش از ۴۷۵ هزار میلیارد تومان اخذ مالیات بر کالا و خدمات در سال ۱۴۰۳ پیش‌بینی کرده که از این میزان ۸۰۰۰ میلیارد تومان درآمد حاصل از صادرات مواد خام و محصولات معدنی و صنایع معدنی فلزی و غیر فلزی و محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی، در نظر گرفته شده است.

همچنین بهره مالکانه و حقوق دولتی معادن از ۴۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به ۵۳ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳ افزایش یافته که بر این اساس سقف درآمد دولت از معادن سه درصد نسبت به سال ۱۴۰۲ افزایش ۹ درصدی یافته است.

گفتنی است که در لایحه بودجه اولیه (پیش از اصلاح) بهره مالکانه حقوق معادن ۵۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که ۲۰۰۰ میلیارد تومان کمتر شده است.

شایان ذکر است بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ شامل جداول تفصیلی ارقام بودجه در جلسه یکشنبه هفته گذشته (۱۹ فرودین) اعلام وصول شد و جلسات کمیسیون تلفیق برای بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ از فردا (یکشنبه ۲۶ فروردین ماه) آغاز می‌شود.

کد خبر: ۲۸۲٬۱۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha