۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۷
پیشنهاد راه اندازی کانال مالی بریکس به جای سوئیفت

پیشنهاد راه اندازی کانال مالی بریکس به جای سوئیفت

نماینده ایران در نشست پارلمانی اعضای بریکس با تاکید بر ضرورت عبور از دلار گفت: ضروری است در میان کشورهای عضو به یک راه حل مشترک از جمله راه اندازی کانال مالی به جای سوئیفت برسیم.

به گزارش بازار، نشست مشترک پارلمانی کشورهای عضو بریکس در خصوص مسائل بین المللی و هماهنگی برای دهمین مجمع پارلمانی بریکس که با حضور روسای مجالس کشورهای آن در تیرماه سالجاری برگزار خواهد شد، روز پنج شنبه ٢٣ فروردین ماه ١٤٠٢ با سخنرانی ویاچسلاو والودین رئیس دومای دولتی، والنتینا ماتوینکو رئیس شورای فدراسیون روسیه و سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور افتتاح گردید.

شایان ذکر است فدراسیون روسیه به عنوان ریاست دوره‌ای مجمع پارلمانی بریکس، شعار تقویت چندجانبه گرایی برای توسعه عدالت و امنیت جهانی را برای این مجمع برگزیده است.

روسای مجالس و وزیر خارجه روسیه در مراسم افتتاحیه این نشست، ضمن اشاره به چالش‌های موجود در عرصه بین المللی و مقابله با یکجانبه گرایی‌های قدرت‌های سلطه و غرب، بر لزوم تقویت همکاری‌های پارلمانی برای پیشبرد اهداف کشورهای عضو بریکس و تامین منافع همه طرف‌ها در زمینه‌های گوناگون بویژه اقتصادی و تجاری تاکید کردند.

ابراهیم رضائی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه نیز که در این نشست حاضر شده است، در ابتدای سخنان خود ضمن محکومیت حوادث تروریستی اخیر در روسیه و حمله به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، تروریسم دولتی و ناامنی بین المللی را یکی از مشکلات و چالش‌های مهم جهان خواند و گفت: بدترین نوع تروریسم، تروریسم دولتی می‌باشد. امروز نمونه بارز این نوع از تروریسم را در نوار غزه که در پی جنایات وحشایانه رژیم صهیونیستی و حمایت‌های آمریکا منجر به شهادت ٣٣ هزار زن، مرد و کودک فلسطینی و همچنین تخریب بیش از ٣٠٠ هزار اماکن مسکونی و مراکز درمانی شده است، شاهد هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران افزود: در دورانی که جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه با گروه تروریستی داعش در سوریه مقابله می‌کردند، رژیم اشغالگر قدس بعنوان وزارت بهداشت و آمریکا بعنوان نیروی هوایی با داعش همکاری داشتند؛ لذا امیدوارم بتوانیم میان کشورهای عضو بریکس برای تروریسم دولتی که تهدیدی علیه همه کشورهاست راه حل‌های مشترکی ایجاد نماییم.
وی در پایان این نشست بر ضرورت عبور از دلار و سلطه آن تاکید و خاطرنشان کرد: ضروری است در میان کشورهای عضو بریکس به یک راه حل مشترک از جمله راه اندازی کانال مالی به جای

سوئیفت برسیم. معتقدیم این مسئله می‌تواند یک نمونه موفق برای تحقق بخشیدن به عدالت و امنیت جهانی باشد.

کد خبر: ۲۸۲٬۱۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha