۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱
توضیحات تکمیلی درباره سهمیه واردات ۱۴۰۳

توضیحات تکمیلی درباره سهمیه واردات ۱۴۰۳

سامانه جامع تجارت با صدور اطلاعیه ای توضیحات تکمیلی درباره بررسی سهمیه واردات در سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد.

به گزارش بازار، سامانه جامعه تجارت با صدور اطلاعیه ای توضیحات تکمیلی درباره بررسی سهمیه واردات در سال برای کاربران تجارت فرامرزی ۱۴۰۳ اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: برای کاربرانی که فاقد سهمیه بازرگانی هستند، امکان ثبت پرونده به میزان ۵۰۰ هزار دلار در حوزه‌های تولیدی و بازرگانی برای کاربرانی که کارت بازرگانی خود را قبل از سال ۱۴۰۳ دریافت کرده اند، همچنان وجود دارد.

در صورتی که ثبت‌سفارش در سال‌های قبل به صورت کامل تأمین ارز شده باشد، از بررسی سهمیه در سال ۱۴۰۳ معاف بوده و ارزش مصرفی آن پرونده در سال ۱۴۰۳ برابر صفر لحاظ خواهد شد.

در خصوص پرونده‌هایی که بصورت کامل تامین ارز نشده‌اند:

الف) ثبت سفارش در سال های قبل، ترخیص داشته باشد :

ارزش ترخیص سال‌های قبل از ارزش پرونده کم شده، سپس عدد حاصله با باقیمانده سهمیه‌ی سال ۱۴۰۳ مقایسه می‌شود. درصورتی که عدد حاصله کمتر از باقیمانده سهمیه باشد، مجوز سهمیه تایید شده و ارزش مصرفی پرونده از سهمیه سال ۱۴۰۳ برابر با مقدار مابه التفاوت ارزش پرونده و ترخیص سال گذشته لحاظ خواهد شد.

در صورتی که ارزش تامین‌های سال‌های گذشته بزرگتر از ارزش ترخیص سال‌های قبل باشد کاربران می‌توانند با کاهش ارزش پرونده به میزان ارزش تامین شده در سال‌های گذشته، پرونده را از کنترل سهمیه در سال ۱۴۰۳ معاف نمایند.

ب) ثبت سفارش در سال های قبل ترخیص نداشته باشد:

در صورتی که ارزش پرونده کمتر از باقیمانده سهمیه در سال ۱۴۰۳ باشد، مجوز مربوطه تایید شده و ارزش مصرفی پرونده از سهمیه‌ سال ۱۴۰۳ برابر با ارزش پرونده لحاظ خواهد شد.

همچنین کاربران می‌توانند با کاهش ارزش پرونده به میزان ارزش تامین شده در سال‌های گذشته، پرونده را از کنترل سهمیه در سال ۱۴۰۳ معاف نمایند.

کد خبر: ۲۸۲٬۱۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha