۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲
جداول خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد

جداول خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد

نحوه، قیمت و جداول خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۳ پس از ابلاغ دستورالعمل آن توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران برای اجرا ابلاغ شد.

به گزارش بازار، نحوه، قیمت و جداول خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۳ پس از ابلاغ دستورالعمل آن توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران برای اجرا به ادارات کل غله و خدمات بازرگانی استان‌های کشور ابلاغ شد تا مراکز خرید در استان‌ها بر اساس اصول و ضوابط تدوین شده و به صورت پکپارچه و هماهنگ، بزرگ‌ترین عملیات بازرگانی کشور را با وحدت رویه در عملکرد آغاز کنند.
بر اساس این ابلاغیه، قیمت پایه خرید تضمینی گندم در مراکز خرید، هر کیلوگرم معمولی بر مبنای ۴ درصد اُفت مفید و یک درصد اُفت غیر مفید، ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دوروم با همان اُفت، ۱۸ هزار تومان تعیین شده است.

بر اساس این گزارش، دامنه اُفت مُفید ۸ درصد و اُفت غیر مُفید ۵ درصد است که به ازای هر درصد کاهش یا افزایش اُفت مُفید و غیر مُفید نسبت به قیمت پایه گندم معمولی، ۵۲۵ ریال و اُفت غیر مفید، ۲۱۰ تومان اعمال خواهد شد.

به موجب دستورالعمل ابلاغی، برای ایجاد هماهنگی و حُسن اجرای پروژه خرید تضمینی گندم در چهارچوب ابلاغیه، کارگروه‌ تحت عنوان "کارگروه هماهنگی خرید تضمینی گندم استان" به ریاست استاندار هر استان و با عضویت رؤسای سازمان‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت، مدیر تعاون روستایی، مدیر برنامه‌ریزی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، نیروی انتظامی، بانک عامل، بنیاد ملی گندمکاران، نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، اتاق کشاورزی استان در همه استان‌ها و متناظر با آن در شهرستان‌های هر استان تشکیل خواهد شد.

کد خبر: ۲۸۲٬۱۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha