۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲
دولت بازوی تولید باشد نه مانعی برای آن| سیاست های بانک مرکزی نیازمند تغییر است 
رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی گرگان:

دولت بازوی تولید باشد نه مانعی برای آن| سیاست های بانک مرکزی نیازمند تغییر است 

گرگان- صفوی، رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی گرگان با تاکید به اینکه دولت باید بازوی کمکی برای بخش تولید باشد نه مانعی برای آن؛ گفت: سیاست های بانک مرکزی نیازمند تغییر است.

سعید صفوی در گفت‌وگو با بازار در خصوص راهبردهای تحقق شعار سال از نظر بخش خصوصی اظهار کرد: منظور از مردم در عنوان شعار سال همان بخش خصوصی است و دولت باید این بخش را به رسمیت بشناسد، دست از تصدی گری بردارد و در جهت ایجاد زیرساخت و رفع موانع تولید و صادرات کوشا باشد.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان افزود: بانک مرکزی در سال گذشته مشکلات و چالش‌هایی را برای تولید کنندگان، صادر کنندگان و وارد کنندگان به وجود آورد که شاهد عواقب آن در سال جدید هستیم.

وی گفت: با توجه به این موضوع امیدواریم بانک مرکزی در سال جدید سیاست‌های خود را تغییر دهد زیرا در غیر این صورت مشکلات بیشتری به اقتصاد کشور تحمیل می شود.

صفوی بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات بزرگی که صادر کنندگان و وارد کنندگان با آن روبرو هستند که بیشتر در کمیسیون توسعه صادرات به این موضوع مهم پرداخته می شود، مشکل برگشت ارز بوده که امیدواریم در سال جاری مجلس و دولت رویکردهای متفاوتی را در این باره داشته باشند.

پرداخت کارمزد به کشورهای همسایه برای برگشت ارز

وی ادامه داد: صادر کننده برای برگشت ارز به داخل کشور مجبور است به صرافی‌های کشورهای همسایه کارمزد یک و نیم تا دو درصدی بپردازد که این عدد در حجم بالای صادرات نفتی و غیرنفتی عدد بزرگی به حساب می آید اما امیدوارم این مسئله در سال جدید حذف شود.

وی در رابطه با نقش دولت در کمک به بخش خصوصی در جهت رونق تولید اظهار کرد: دولت باید بازوی کمکی برای بخش تولید باشد نه مانعی برای آن؛

صفوی ادامه داد: بعضا برخی قوانین برای تولید آسیب زا هستند که امیدواریم دولت و مجلس تمام توان خود را در جهت همسو شدن با بخش خصوصی به کار گیرند.

کد خبر: ۲۸۲٬۰۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha