۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
اقتصاد باید به بخش خصوصی واقعی واگذار شود نه شرکت های خصولتی
نظر دبیر انجمن انبوه سازان تهران درباره شعار سال؛

اقتصاد باید به بخش خصوصی واقعی واگذار شود نه شرکت های خصولتی

گرگان- گوران، دبیر انجمن انبوه سازان تهران گفت: با توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی سیستم دولتی تا کنون موفق نبوده و ضرورت دارد اقتصاد را به بخش خصوصی واقعی و نه به شرکت های خصولتی واگذار شود.

رامین گوران در گفت و گو با بازار اظهار کرد: به زعم بنده شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» که توسط رهبری عنوان شد شعار خوبی است و بیان کننده لزوم انتقال تصدی گری دولت بر اقتصاد به بخش خصوصی است.

دبیر انجمن انبوه سازان استان تهران افزود: در گذشته اقتصاد شهر ها و روستا ها در دست مردم بود اما طی فرایندی اقتصاد دولتی شد و در حال حاضر بازگشت به اقتصاد خصوصی کاری زمانبر بوده و در یک تا دو سال تحقق پیدا نمی کند.

وی اضافه کرد: اکنون نه بخش خصوصی آمادگی تحقق این شعار را دارد نه سیستم دولتی؛ اما شروع انتقال اقتصاد از بخش دولتی به بخش خصوصی و مردمی اتفاق امیدوار کننده ای است.

وی گفت: دولت در حال حاضر کارمندان زیادی دارد که می توان با انجام برخی انتقال ها و واگذاری ها هزینه های این بخش را کاهش داد.

گوران گفت: شعار امسال شعار خوبی است اما تحقق آن مستلزم زمان طولانی است و باید طبق شاخص ها و اعداد مشخص شود که طی چند سال، با چه برنامه ای و چه اندازه پیشرفت می توان اقتصاد خصوصی و مردمی را به منصه ظهور گذاشت.

وی ادامه داد: برای شکل پذیری شعار رهبری باید هرسال میزان پیشرفت را اندازه گیری کنیم در غیر این صورت گفته ایشان مانند بقیه موضوعات در سال های گذشته که نتوانستیم در آن موفق عمل کنیم صرفا در قالب شعار باقی می ماند؛ با توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی سیستم دولتی تا کنون موفق نبوده و ضرورت دارد اقتصاد را به بخش خصوصی واقعی و نه به شرکت های خصولتی واگذار کرد.

کد خبر: ۲۸۱٬۵۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha