۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۱
قیمت بلیت قطار در ستاد تنظیم بازار بررسی می‌شود
مدیرعامل شرکت راه‌آهن:

قیمت بلیت قطار در ستاد تنظیم بازار بررسی می‌شود

مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: پیشنهاد افزایش قیمت بلیت قطار از سوی شرکت‌های ریلی ارائه شده و در حال بررسی هستیم که نتیجه به زودی اعلام می‌شود.

به گزارش بازار، میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش قیمت بلیت قطار گفت: پیشنهاد های از سوی شرکت های حمل ونقل ریلی ارائه شده و در حال بررسی نهایی هستیم.

وی افزود: با توجه به افزایش هزینه ها پیشنهاد ها بررسی شده و به ستاد تنظیم بازار ارائه می شود و پس از تصویب اطلاع رسانی خواهد شد.

صالحی با بیان اینکه کل لوکوموتیو های ما در کشور حدود هزار واگن است گفت: در سال ۱۴۰۲ میزان ۲۱ لوکوموتیو باری نو تولید کردیم که باعث شد که تعداد لوکوموتیو ها به بیش از هزار واگن برسد.

وی افزود: تولید این لوکوموتیو ها باعث افزایش سرعت سیر در بخش مسافری و باعث افزایش قدرت در حمل بار شد.

صالحی گفت: از این هزار واگن بیش از ۲۰۰ لوکوموتیو از رده خارج است و حدود ۱۵۰ لوکوموتیو هم متوقف هستند و امکان بازیابی و احیایی این لوکوموتیو ها وجود دارد.

وی درخصوص جزئیات بدهی راه آهن گفت: بیش از سه هزار میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران و سه هزار میلیارد تومان بدهی به شرکت های ریلی داشتیم که بخش عمده ای از آنها پرداخت شد.

صالحی افزود: در حوزه حمل بار ریلی امسال نسبت به سال گذشته با افزایش ۱۰ درصدی به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسیده ایم.

وی بیان کرد: یک درصد منابع حاصل ازفروش نفت و میعانات در طول سال های برنامه ششم محقق نشده است. در بحث ترانزیت در سال های گذشته برنامه ریزی نشده است و امیدواریم در سال ۱۴۰۳ به ۲ میلیون تن با افزایش سرعت ریل برسیم.

کد خبر: ۲۸۱٬۵۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha