۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
صادرات ۲ هزار و ۸۰۰ تن تخم مرغ از البرز
معاون دامپزشکی البرز خبر داد

صادرات ۲ هزار و ۸۰۰ تن تخم مرغ از البرز

کرج- معاون دامپزشکی البرز از صادرات دو هزار و ۷۷۲ تن تخم مرغ در سه ماهه اول سال به کشورهای همسایه به ویژه عراق خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دامپزشکی البرز، علیرضا جمالی افزود: در این مدت دو هزار قطعه آبزیان زینتی، پنج هزار کیلوگرم بره موم زنبور عسل، ۱۱۲ هزار کیلوگرم پا و پنجه مرغ، ۳۴۱ هزار قطعه جوجه یک روزه گوشتی نیز از این استان به کشورهای دیگر صادر شده است.

جمالی صادرات ۲۰ کیلوگرم خاویار، ۳۶ هزار و ۶۷۱ کیلوگرم عسل و ۶۳ هزار کیلوگرم ماهی خوراکی منجمد را از دیگر محصولات صادر شده در حوزه دامی اعلام کرد و گفت: کار نظارت بر صادرات و واردات محصولات در حوزه دامی بر عهده اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی است.

وی با اشاره به فعالیت های اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، آبزیان و زنبور عسل این اداره کل گفت: در سه ماهه اول سال جاری فاز دوم واکسیناسیون ۱۲۰ هزار قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل انجام شد.

جمالی ادامه داد: برای اجرای این طرح ۱۳۷ هزار و ۲۵۰ دز واکسن نیوکاسل مقاوم به گرما تامین شد به طوری که این استان موفق به کسب رتبه اول کشور را از طرف سازمان دامپزشکی از نظر دقت و میزان پوشش روستاهای استان کسب کرد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز افزود: همچنین نظارت بر تخلیه و رهاسازی تخم چشم زده ماهی و صدور مجوز ورود ۱.۵ میلیون قطعه تخم چشم زده به مزارع پرورش ماهیان سردابی استان از دیگر اقدامات نظارتی در این مدت بوده است.

کد خبر: ۲۸٬۱۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha