۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲
آغاز بارش های سیل آسا در ۲۴ استان کشور از فردا ۲۰ فروردین ماه

آغاز بارش های سیل آسا در ۲۴ استان کشور از فردا ۲۰ فروردین ماه

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی از صدور هشدار نارنجی برای وقوع بارش‌های سیل آسا در ۲۴ استان کشور خبر داد.

به گزارش بازار، صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی ۳ روز آینده در شمال غرب، غرب و مناطقی از جنوب غرب ابرناکی، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود گفت: روز چهارشنبه بارش‌ها ضمن تشدید در غرب و شمال غرب به مناطقی از مرکز، جنوب، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس و البرز مرکزی کشیده خواهد شد.

وی افزود: روز پنجشنبه سامانه بارشی در اکثر مناطق کشور فعال است. در این روز بارش‌ها در سواحل دریای خزر، شمال شرق و مناطق شمالی در شمال غرب شدت پیدا می‌کند.

ضیائیان با بیان اینکه، سه روز آینده در نیمه شرقی و جنوب غرب کشور، چهارشنبه و پنجشنبه در مرکز و جنوب کشور وزش باد شدید و در برخی مناطق گردوخاک انتظار می‌رود گفت: از امروز تا سه‌شنبه دریای خزر و طی ۲ روز آینده شرق خلیج فارس مواج است.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی همچنین از صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای ادامه فعالیت ناپایداری‌های همرفتی و نفوذ سامانه بارشی در ۲۴ استان کشور خبر داد و گفت: بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید، احتمال تگرگ و در ارتفاعات شمال‌غرب برف را بسیاری از نقاط کشور به‌ویژه نواحی شمال غرب و شمال کشور را تا پایان هفته شاهد خواهیم بود.

وی افزود: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، قزوین، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و دامنه و ارتفاعات استان‌های لرستان، همدان، مرکزی، گیلان، مازندران، گلستان، البرز ، تهران،کهگیلویه و بویراحمد، غرب چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر، شمال غرب فارس، شمال همدان و ارتفاعات سمنان درگیر این سامانه بارشی خواهند بود.

وی افزود: احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و درختان آسیب‌پذیر بر اثر این بارش ها وجود دارد.

ضیائیان توضیح داد : توصیه می شوداحتیاط در سفرهای برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی را هم وطنان در دستور کار خود قرار دهند.

کد خبر: ۲۸۱٬۴۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha