۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
مجوز احداث خط ریلی برای منطقه ویژه اقتصادی گرمسار صادر شد
گام بلند دولت در استان سمنان؛

مجوز احداث خط ریلی برای منطقه ویژه اقتصادی گرمسار صادر شد

گرمسار- عبدالملکی نماینده ویژه رییس جمهور در امور اجرایی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از صدور مجوز احداث خط ریلی از گرمسار به منطقه ویژه اقتصادی خبر داد.

حجت الله عبدالملکی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ریل را یکی از محورهای مهم توسعه در کشورمان دانست و بیان کرد: با پیگیری های صورت گرفته مجوز احداث خط ریلی از گرمسار به منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان صادر شده است.

وی با بیان اینکه این خط ریلی در دست برنامه ریزی و انتخاب پیمانکار قرار دارد، افزود: امیدواریم با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی این پروژه اجرایی شود و شاهد باشیم که ریل وارد منطقه ویژه اقتصادی گرمسار شود.

نماینده ویژه رییس جمهور در امور اجرایی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بیان کرد: سال گذشته بیش از دو هزار و ۵۰۰ تقاضا برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور داشتیم که ۶۵۰ هزار میلیارد تومان ارزش سرمایه گذاری این طرح ها است.

عبدالملکی با بیان اینکه ۱۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در مرحله عقد قرار داد و شروع به کار در مناطق آزاد است، تاکید کرد: این رقم نسبت به سال قبل رشد سه برابری داشته است.

وی با بیان اینکه این آمار تنها برای مناطق آزاد است و آمار مناطق ویژه نیز در دست جمع بندی قرار دارد، افزود: از سال ۱۴۰۱ رویکرد جدیدی با عنوان مناطق ویژه بهشت سرمایه گذاری در دستور کار قرار گرفته اما عملکرد ویژه ما در سال جاری خواهد بود.

کد خبر: ۲۸۱٬۴۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 1
    • شاه حسینی IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      0 0
      فارغ از اهمیت ارتباطی راه آهن برای جابجایی بار و مسافر ، و تسهیل در انتقال مواد معدنی و صنعتی ، و توسعه منطقه ویژه که بر هیچ کس پوشیده نیست ،همچنانکه در وبسایت منطقه ویژه اقتصادی گرمسار آمده طول این راه آهن اختصاصی حدود ۲ کیلومتر است . نکته جالبتر اینکه پیشنهاد اتصال ریلی منطقه به شبکه راه آهن در اخبار ۲ سال قبل آمده بود. به عبارت دیگر صدور مجوز احداث راه آهن مذکور حدود ۲ سال به طول انجامیده است امید اینکه احداث آن بیشتر از ۲ سال طول نکشد