۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳
۱۱ میلیارد دلار کالا از گمرکات استان بوشهر به ۵۷ کشور جهان صادر شد
در گفت و گو با بازار مطرح شد:

۱۱ میلیارد دلار کالا از گمرکات استان بوشهر به ۵۷ کشور جهان صادر شد

بوشهر- سلیمانی مدیر کل گمرکات استان بوشهر گفت: در یکسال اخیر، بیش از ۱۱ میلیارد دلار کالا از گمرکات استان بوشهر به ۵۷ کشور جهان صادر شده است.

علی سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال " جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده و اداره کل گمرکات استان بوشهر در راستای تحقق عینی و عملی شعار سال اهتمام جدی دارد.

وی افزود: تسهیل صادرات کالا و حمایت از تولیدکنندگان استان بوشهر در دستور کار قرار دارد و امیدوارم به اهداف مورد نظر برسیم.

ناظر گمرکات و مدیر کل گمرک استان بوشهر با اشاره به عملکرد حوزه اقتصادی و تولیدی استان و برآیند صادراتی آن در یکسال اخیر خاطر نشان کرد: میزان صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر از لحاظ وزنی بیش از ۱۱ درصد افزایش داشته و البته از لحاظ ارزشی بیش از ۱۸ درصد کاهش داشته است.

سلیمانی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۳۰ میلیون تن کالا به ارزش ۱۱ میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

وی اضافه کرد: پتروشیمی و میعانات گازی و آبزیان و معادن از مهم ترین کالاهای صادراتی استان بوشهر در یکسال اخیر هستند.

ناظر گمرکات و مدیر کل گمرک استان بوشهر ابراز داشت: کالاهای تولیدی استان بوشهر به ۵۷ کشور جهان صادر شده که چین، امارات متحده عربی و هند و ترکیه در صدر مقاصد هدف هستند و کشورهای پاکستان، آفریقای جنوبی، سریلانکا، قطر، افغانستان و برزیل نیز در رده های بعدی ایستاده اند.

سلیمانی گفت: در یکسال اخیر درآمدهای گمرکی استان بوشهر بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد تومان بوده است که حدود ۱۳۵.۳ درصد نسبت به سال قبل‌تر افزایش را نشان می دهد.

وی افزود: از تمام توان و ظرفیت موجود برای رشد و اعتلای حوزه گمرکی استان بهره می بریم و امیدوارم در سال " جهش تولید با مشارکت مردم" به اهداف مورد نظر برسیم.

کد خبر: ۲۸۱٬۳۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha