۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳
اجرای پروژه‌ انتقال آب از دریای عمان خطر کم‌آبی را مرتفع می‌کند
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء:

اجرای پروژه‌ انتقال آب از دریای عمان خطر کم‌آبی را مرتفع می‌کند

سردار عبدالرضا عابد گفت: با ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس روزانه 45 میلیون لیتر به ظرفیت تولید بنزین در کشور اضافه می‌شود.

به گزارش بازار، سردار سرتیپ پاسدار «عبدالرضا عابد» فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در حاشیه مراسم تست گرم مرحله یک خط سه مترو که روز گذشته در مشهد انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در عرصه سوخت ورود خوبی داشته و در تلاش است تا در عرصه تولید بنزین خودکفا شویم و به خام فروشی پایان دهیم.

وی با بیان این مطلب که قرارگاه امروز در بخش انرژی نفت، گاز و پتروشیمی پروژه‌های خوبی اجرا کرده است، افزود: با ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس روزانه 45 میلیون لیتر به ظرفیت تولید بنزین در کشور اضافه می‌شود؛ هرچند مصرف بنزین در کشور باید مدیریت شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: پالایشگاهی برای جلوگیری از واردات بنزین با پیشرفت ۷۰ درصدی در دست ساخت است و امسال بخش نخست آن به بهره‌برداری می‌رسد.

سردار عابد تصریح کرد: اوج مصرف بنزین در کشور به ۱۲۵ میلیون لیتر رسیده که خارج از منطق است، لذا باید تلاش کنیم در حوزه تولید بنزین به خودکفایی برسیم.

وی بیان داشت: خراسان رضوی درگیر مشکل کم آبی است و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) با اجرای پروژه‌هایی نظیر انتقال آب از دریای عمان و منابع مرزی در محدوده ترکمنستان در تلاش برای رفع معضلات حوزه آب است تا در آینده با خطر کمبود آب در خراسان رضوی روبه‌رو نشویم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) با بیان این مطلب که اجرای پروژه قطار سریع‌السیر مشهد تهران نیز هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است، خاطرنشان کرد: آمار تصادفات در جاده‌های خراسان رضوی زیاد است و آزادراه حرم تا حرم نیز در صورت تصمیم قطعی مسئولان با سرعت بیشتری اجرایی خواهد شد.

سردار عابد ابراز داشت: مرحله نخست پروژه خط سه قطار شهری مشهد به طول شش کیلومتر دارای پنج ایستگاه است که یکی از آن‌ها منتهی به حرم مطهر رضوی و موجب تسهیل دسترسی زائران به این نقطه مقدس می‌شود و با بهره‌برداری از این مرحله، این خط به خط یک، دو و در آینده چهار متروی مشهد متصل خواهد شد.

کد خبر: ۲۸۱٬۳۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha